חפש ב:

האם רכישת קרקע היא עסק לזוג צעיר?

רכישת קרקע חקלאית היא עסק מפתה. מצד אחד האפשרות לרכוש קרקע זולה ולבנות עליה בית פרטי, ומצד שני, עסקה שיכולה להתארך במשך שנים ולבסוף לא לקבל את אישור הבניה.

אורון איצקוביץ'|2.12.2015|14:59|2128 צפיות
החלום העיקרי של אזרחי ישראל הוא בית פרטי. כאומה שעדיין חיה על עברה החלוצי ועבודת האדמה, אזרחים רבים חולמים על בית פרטי עם גינה ואולי בריכה שבו יוכלו להעביר את מיטב שנותם. אך האם הדבר אפשרי? מומחי נדל"ן רבים טוענים שזוגות צעירים עלולים ליפול לתרמית של רכישת קרקע חקלאית במחיר זול במיוחד, שבסופו של דבר תהפוך לפלופ ואותו זוג יאבד את מיטב כספו.

לעמוד מגרשים וקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן


פרויקט חוף התכלת, קרקע שתקבל את האישור רק בעוד עשור.

לעמוד פרויקט חוף התכלת באתר Banknadlan לחצו כאן

צריך לזכור שהקרקעות החקלאיות שמשווקות היום, אינן קרקעות שקיבלו את האישורים לתחילת הבנייה, כמו גם שכנראה אותן קרקעות לא יקבלו את האישור בשלוש השנים הקרובות. במקרים רבים מדובר בקרקעות שנמצאות בהליכי אישורים לבנייה, אך כאשר מתכוונים לרכוש את יחידת הקרקע חשוב לשים לב לתמרורי אזהרה שעלולים להופיע, לאמוד את משך הזמנים בין כל תהליכי האישורים, פירוט המיסים וכמובן להתייעץ עם שמאי מקרקעין שיוכל להמליץ אם הקרקע אכן שווה השקעה.

תקן 22 נועד כדי לתת לרוכשים תמונה מדויקת יותר ולעצור אנשים שמתכוונים לשים את כל כספם על השקעה שאינם בקיעים בה. צריך לדעת שעסקאות קרקע הן עסק הבוחן את גבול הסבלנות וכשמעמידים אותו אל מול השקעות אחרות, ניתן לדמות את ההשקעה כמעין פנסיה שנייה. זאת אומרת, הרווח מהקרקע החקלאית לא יגיע בשנים הקרובות מרגע ההשקעה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

לבסוף, צריך לזכור שכיום ועדות התכנון מעוניינות לאשר תוכניות אשר משווקות קרקעות לבנייה צפופה כך שלא כל קרקע שתרכשו למגורים, תקבל את האישור לבנייה צמודה קרקע. עוד סכנה לרוכשי קרקעות חקלאיות טמונה באנשים שרוכשים קרקעות חקלאיות ומשלמים לא מעט עבור הקרקע גם כשהמצב הסטטוטורי אינו ברור להם. אותם אנשים עלולים להגיע ליום בו הקרקע לא תקבל את האישור הנדרש או שמא התכנון של התשתיות באזור יפגעו בזכויות בעלי הקרקע ויחלקו אותה. לפי עמדת משרד המשפטים הרוכש לא זכאי לפיצוי בגין הפוטנציאל.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות