חפש ב:

מגמה חדשה בשוק הנדל"ן - רווקים ורווקות שרוכשים דירה

התחושה הכללית בקרב הציבור הישראלי היא שאין סיבה, או אין זה הזמן לרכוש דירה לפני החתונה. אך בשנה האחרונה החלה עלייה בקרב ציבור הרווקים\רווקות ברכישת דירות.

אורון איצקוביץ'|24.11.2015|16:8|1728 צפיות

מאז שנות האלפיים החברה הישראלית עוברת שינויים רבים. חלק משינויים אלה הם אבוד האמון במערכת הזוגיות ואיתה המבט השונה בקרב רוכשי הדירות. עם השנים היה איזון בקרב הרווקים רוכשי הדירות אך המגמה של השנה האחרונה מראה כבר עלייה משמעותית של 35% בקרב רוכשי הדירות שאינם מוכנים להמתין לבן או בת הזוג ורוכשים כבר עכשיו דירה אשר תספק להם תחושת ביטחון. הרווקים והרווקות הולכים והופכים לנתח גדול יותר משנה לשנה ומספקים אופי אחר לעסקאות הנדל"ן והמשכנתא.

לעמוד מבצעי נדלן באתר Banknadlan לחצו כאן

ההבדלים בין הרווקות לזוגיות
ישנם כמה הבדלים בין אדם אשר רוכש דירה לבין זוג צעיר. ההבדל הראשון מתבסס במטרה לרכישה. אזרחים שרוכשים דירה לבדם, עושים זאת, בדרך כלל, לצורך השקעה. הם אינם מתכוונים לגור בדירה, אלא לרכוש אותה ולהשתמש בתשלומי השכירות כדי לשלם את המשכנתא החודשית לה התחייבו בבנק. כך הם בעצם אינם משלמים על המשכנתא עצמה וזוכים לדירה עתידית ותחושת ביטחון כשיש בידם כבר נכס. לעומת זאת, הזוגות הצעירים שרוכשים דירה עושים זאת על מנת לגור בה ולגדל בה את ילדיהם, לכן, ברוב המקרים, דירה זו תהיה יקרה יותר מהדירה שאותה ירכוש רווק (אשר יעשה זאת רק לשם ההשקעה) ועם השנים העומס על הזוג יגדל כאשר יאלץ להתמודד עם גידול הילדים והעומס הכלכלי שיגדל. הבדל נוסף בין הצדדים הוא אורך המשכנתא שכן רווקים\רווקות לוקחים משכנתא למשך 18 שנה, שוב, משום שאינם מתכוונים לשלם אותה בעצמם והם מעוניינים שהחוב יסתיים כמה שיותר מהר ומהצד הזוגי, אורך המשכנתא מגיעה ל-30 שנה בממוצע על מנת להתכונן לשנים שבהם יגדלו את ילדיהם.


כבר לא צריך להתחתן כדי לרכוש דירה

הסיבות לעליית המגמה בקרב הציבור הרווק
עליית המחירים היא הגורם המרכזי לעליית המתעניינים והיא יוצרת רכישות רבות יותר שכן הציבור הרווק מעוניין לרכוש את הדירה עכשיו בגלל העובדה הברורה שככל שיתמהמה, מחירי הדירות ימשיכו לעלות וככל שהזמן עובר כך הוא יחל להיות בעל נכס ולהרוויח ממנו יותר בעתיד. הגורם השני הוא הייאוש מניסיונות הממשלה להוריד את מחירי הדירות. נראה שהציבור (כולו) היום, אינו מאמין שתוכניות הממשלה יעשו שינוי משמעותי בקרב מחירי הדירות ולכן ככל שהזמן עובר כך יאלצו לשלם סכום גבוה יותר. הסיבה האחרונה בקרב העלייה היא גילאי הרווקים. כיום ישנם יותר רווקים ורווקות מאשר בעבר. בין אם מגירושין או העובדה שאנשים מחכים היום יותר זמן לפני החתונה. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

מהם הפרויקטים שמושכים את הציבור הרווק?
הפרויקטים שמושכים את רוב הציבור הרווקים, הם פרויקטים לסטודנטים, פרויקטים להשקעה ופרויקטים שלא עוברים את סכום ה-1.5 מיליון ש"ח. סטודנטים רבים רוכשים דירות כחלק מהמעבר ללימודים שכן בין כה הם יודעים שישלמו שכר דירה אז מדוע לא לעשות זאת לצורך השגת בית. לאחר מכן שוק ההשקעות מושך היום הרבה אזרחים וחלקם שייכים גם לציבור הרווקים שכן כמו שנכתב מקודם, העובדה שהם יוכלו לרכוש דירה ולהשכיר אותה נותנת להם את ההזדמנות לרכוש דירה מבלי להוציא סכומים רבים.

לסיכום, אפשר להבין שגם צבור הרווקים, שהולך וגדל, מאס גם הוא בהבטחות הממשלה ובוחר לפעול לבדו בדרכים חדשות על מנת להגיע ליום בו יוכל להשיג את הדירה המיוחלת. כנראה שבסופו של דבר, אין לנו על מי לסמוך אלא על עצמינו. בהצלחה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות