חפש ב:

נדלן להשקעה ושיעור התחלות הבנייה

שיעור התחלות הבנייה יכול לספק רמזים לגבי הכדאיות של נדלן להשקעה, אך חשוב תמיד לבנות את התמונה המלאה לאורך זמן.

ענבר|1.3.2015|12:53|2522 צפיות
בכל מה שקשור להשקעה בנדל"ן המטרה היא ברורה וחד חד ערכית: להשקיע סכום כסף ברכישת נכס נדל"ני כלשהו, ויצירת תשואה חיובית על אותו הנכס לאורך זמן, בין באמצעות העמדתו להשכרה ובין באמצעות מכירתו בתמורה לסכום כסף גבוה יותר. כדי להשיג את המטרה הזאת יש צורך לבצע מעין תהליך של ניבוי, ולנסות להבין עד כמה הנכס בו אנו משקיעים היום יכול לייצר עבורנו תשואה חיובית בשנים הבאות, וכדי להבין את זה עלינו להשתמש בכל מקור מידע שעומד לרשותנו, ואחד מהמקורות החשובים ביותר בהקשר זה הוא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המפרסמת נתונים מגוונים אודות ענף הנדל"ן.

ירידה בביקוש לדירות גדולות ועלייה בביקוש לירידות קטנות
השאלה היא מה אנחנו יכולים ללמד על נדלן להשקעה מנתוני שיעור התחלות הבנייה? ובכן, אם מסתכלים על נתוני הלמ"ס מגלים שמשנת 2010 ועד המחצית הראשונה של 2011 גדל שיעור התחלות הבנייה לדירות עד 3 חדרים מ 6% ל 10.5%, בעוד ששיעור התחלות הבנייה של דירות 5 חדרים ומעלה דווקא ירד מ 54% ל 49.5%. מנתון זה ניתן ללמוד שהביקוש בתקופה זו נטה יותר לכיוון של דירות 3 חדרים מאשר דירות 5 חדרים. מהנתון אפשר גם ללמוד שישנו מחסור משמעותי בדירות 5 חדרים ועל כן שיעור התחלות הבנייה הוא כל כך גבוה בקטגוריה זו.

לבנות את התמונה המלאה לאורך זמן
אבל כאשר רוכשים נדלן להשקעה, אי אפשר באמת לגזור את החלטת ההשקעה מנתון אחד בנקודת זמן אחת. חייבים להסתכל על נתונים של שנים קודמות, לבנות תמונה, להבין מגמות ולהבין כיצד השוק פועל (בדרך כלל בגלים עולים ויורדים), וכיצד כל זה יכול לסייע לנו לקבל מידע אודות הנדל"ן שבו אנו עומדים להשקיע, ולא רק ביחס לשנה שנתיים הקרובות, אלא לפחות לגבי 10 השנים הבאות. מאחר ומדובר בתהליך מקצועי לחלוטין הדורש ידע רב ונגישות לנתונים רבים, חשוב לבצע את ההחלטה בסיוע איש מקצוע המתמחה בנושא זה ויכול לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, ההחלטה שתאפשר לכם לייצר תשואה חיובית ברמת בטחון גבוהה.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
החשיבות של בחירת חברות בנייה עבור יזמי ומשקיעי נדל"ן
סיכון עסקי הוא דבר גמיש ורחב, שאותו עליכם לבחון לעומק, אך כאשר אתם שמשקיעים בוחנים חברות בנייה, אתם רוצים לבחון גם את ביצועי העבר של אותן חברות.
קרא את הכתבה

מונעים מהנבואות השחורות מלהתגשם בישראל באמצעות תמא 38
תכנית תמא 38 נוצרה ומיושמת במטרה לחזק את כלל המבנים במדינת ישראל מפני רעידות אדמה, ולאורך השנים עברה התכנית שינויים כדי להבטיח את השגת המטרה.
קרא את הכתבה

ההבדל בין השקעה פיננסית ובין השקעה בקרקעות
קרקעות להשקעה הוא תחום אטרקטיבי מאוד להשקעה, לבטח ביחס לעולם הפיננסים, פשוט מכיוון שמדובר בתחום שמתגמל על ידע מקצועי, ומציע רמת סיכון נמוכה יחסית.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות