חפש ב:

מסע אל העבר, ובחזרה לעתיד

הפעם בסדרת הכתבות שלנו, נעזור לכם לבכות על מר גולכם ולדעת איפה הייתם צריכים להשקיע לפני 7 שנים. אבל כדי שלא תרגישו יותר מדי רע, ננסה לנתח לפי תוצאות העבר, את העתיד הצופן לנו.

אורון איצקוביץ'|18.11.2015|17:6|2702 צפיות

ממשלות ישראל האחרונות, או בשמן האמיתי, ממשלות נתניהו האחרונות, הבטיחו לציבור הישראלי שלל תוכניות להורדת מחירי הדירות. אך כיום כולנו מבינים שתוכניות ה"חילוץ" הללו, נחלו בעיקר עליות מחירים, וזה אם בכלל הם זכו להתקיים. אך לקבל מפסיד יש גם מרוויח והפעם נעבור על הערים שזכו בעקבות הכישלונות הללו לעליית מחירים ורווחים נאים במיוחד.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


לאן תנוע המטוטלת הפעם?

המרוויחים של כישלונות ממשלות נתניהו
במקום הראשון מבין הערים ה"זוכות" לעליית המחירים היא דווקא אריאל. העיר הגדולה בשטחי יהודה ושומרון זכתה לעליית מחירים של 95 אחוזים(!). הדבר החל לנבוע בעקבות הכרזת מכללת אריאל כעל אוניברסיטה ודירת 4 חדרים שנמכרה ב-2008 ב-560 אלף ש"ח, חצתה את רף המיליון ונמכרה ב-2013 בכ-1,050,000 ש"ח. צועדת אחריה בבטחה, היא העיר הלבנה תל אביב שרשמה עליית מחירים של כ-81 אחוזים כשמשקיעי הדירות שהשקיעו בנכסיהם כ-1.7 מיליון, זכו למכור אותם בכ-3.2 מיליון ש"ח לדירות 4 חדרים. אחריהן צועדות רמלה, במקום השלישי, עם עליית מחירים של 78 אחוזים ובאר שבע הסוגרת את הפיינל פור עם עלייה של 76 אחוזים, נכון לשנת 2013.

לעמוד מבצעי הנדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן

מיהם המפסידים ומה צופן לנו העתיד?
המפסידים הם כולנו, האזרחים שלו ראו את המשבר המגיע וכיום צריכים להיפרד מכ-140 משכורות כדי לזכות ולרכוש דירה. אך גם היום עוד אפשר לבצע את הרכישות שיזכו גם אותנו בעוד כארבע שנים. כיום באר שבע היא עדיין יעד נדל"ני מרוויח משום שעיר הבה"דים עדיין לא נחנכה ולכן ישנו ציבור שלם שתמיד מחכה לרגעים האחרונים כדי לעבור דירה ולמשקיעים הנכונים, באר שבע עדיין יכולה לספק רווחים נאים. דולקת אחריה היא חדרה אשר מפתחת את אזוריה במספר פרויקטים רב וזוכה לתחנת הרכבת שמרכבת אותה לת"א שחצי שעה נסיעה בלבד. ההשקעות שיכולות להוות את הרווח הגדול יותר הן העיר חיפה ועיירות פריפריה כדוגמת שדרות והקריות שיכולות לספק תשואה שלא תראו בערים הגדולות.

לעמוד קרקעות ומגרשים למכירה באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום צריך לזכור דבר אחד. עכשיו שמשבר הדיור שנגלה לעיני הציבור מאז 2011, בזכות המחאה החברתית (שמאז נשכחה), מכריח את ממשלת ישראל הנוכחית וזו שתבוא לאחריה לטפל במשבר הדיור, בהחלט ייתכן שאנו נזכה לראות הורדת מחירים, או לפחות עצירה משמעותית בעליית המחירים בשנים הבאות. כמובן שהדבר לא יקרה במהלך השנתיים הקרובות לפחות וכנראה גם לאחר מכן. אך אם מדינת ישראל תוכל לשחרר את חלק מהחסמים המעכבים פרויקטים רבים או לפחות תזרז את תקופת ההמתנה, צריך לדעת מתי להימנע מרכישה לצורך השקעה שכן בעוד 6 שנים הרווח בהשקעת נדל"ן בישראל כבר לא ישתלם כמו שהשתלם במשבר הדיור שאנו חיים בו כרגע. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
כגד >>
כדגכ, 19/11/2015 12:35
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות