חפש ב:

במקום דירה בישראל, וילה ביוון

המשבר בכלכלת יוון הוביל גם להורדת מחירים בשוק הנדל"ן וכיופם ישנה ירידה של 30 אחוז במחירי הדירות באיים ועד 50 אחוזים במחירים ביבשת. אז האם זה הזמן להשקיע ביוון?

אורון איצקוביץ'|17.11.2015|15:8|3053 צפיות
הצרה של אדם אחד, יכולה להיות ברכה לאדם אחר. או לפחות זהו סיפורה של יוון. המדינה שמצויה בשיאו של המשבר הכלכלי חווה ירידת מחירים משמעותית בשוק הנדל"ן וכרגע אין עדיין אופק לעצירה. באיים מדווחים על ירידה של 30 אחוזים ממחירי הדירות ויבשת עצמה, בה המשבר הכלכלי מכה במלוא עוצמתו, נמכרות דירות בהוזלה של עד 50 אחוזים, נכון ליום זה. אך למשקיעים הזרים זהו רק אופק להזדמנות כלכלית, ורוכשים רבים מתעניינים ברכישת דירות נופש ווילות ברחבי יוון. רוב המשקיעים המתעניינים מגיעים בעיקר מאירופה, אך היום השוק נפתח גם לעיני המזרח התיכון ואסיה.


העתיד היווני עדיין לא הוחלט 
 
וילת פאר עם נוף לים
האיים היוקרתיים מיקונוס וסנטוריני, מציעים כיום שלל וילות נופש בנות שלושה חדרי שינה ובריכות עם נוף לים. המחירים נעים בין חצי למיליון יורו. בהחלט הזדמנות נדירה. אך היתרון האמיתי של הוילות הללו נמדד בפוטנציאל ההשכרה במשך עונת התיירות. אם ישנם משקיעים שמחירים אלה עדיין גבוהים מדי, ישנם גם האיים הנוספים הפרוסים לכל אורך יוון כמו רודוס, קורפו, איתקה, קינתוס, איקריה ועוד ועוד שהמחירים בהם נמכרים באחוזים נמוכים יותר.

לעמוד נדל"ן בחו"ל באתר Banknadlan לחצו כאן

ירידת המחירים חסרת התקדים ביבשת
בעוד שבאיים נהנים מתיירות שמאירה את הכלכלה חזקה ומקדמת מקומות עבודה, היבשת היא זו שסבלה באופן המלא מהמשבר הכלכלי. האלימות הגואה ומשבר הבנקים עדיין מורגש בערים המרכזיות וההוראות המגיעות מגרמניה וצרפת לא מעודדות את אזרחי יוון, שנאלצים לשלם מיסים גבוהים ורובם מאבדים את מקומות העבודה. אך למי שמאמין בחוזקה של ייון, צפוי להשקיע דווקא עכשיו ברכישת דירות אשר נמכרות בירידה של 50 אחוזים מערכן וכל מה שצריך לעשות, זה לדעת להמתין בסבלנות עד שיוון תוכל לצאת מהמשבר ולחזור לכלכלה עצמאית וחזקה. נכון שמדובר בראייה לטווח ארוך, אך ראייה כזו היא זו שמכניסה את הרווחים הגדולים באמת.

המיסים כחבל ההצלה של יוון
הדבר היחיד שיכול להאיב על שוק הנד"ן ביוון הם המיסים. המשקיעים הזרים צריכים להבין שעקבות הרפורמות שיוון מחוייבת לשתף איתן פעולה, המדינה תפנה להעלות את מיסי הרכישה כדי שתוכל להגדיל את הכנסותיה, עד ליציאה מהמשבר. ראש הפדרציית הנדל"ן של יוון מסביר שהמשבר של יוון הוא ההזדמנות של הקונים וא-אפשר לדעת מתי יגיע שפל שכזה. אך ישנו דבר אחד שעדיין לא מעריכים וזו האפשרות שיוון תיפרד מגוש היורו ותחזור לדרכמה. אם הדבר הזה יקרה, ירידת המחירים הצפויה תעלה אפילו על זו שקיימת עכשיו בשוק אך זה בהחלט הימור כנגד כל הציפיות. מה שכן, הימור כנגד כל הציפיות הוא ההימור הרווחי ביותר.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
השקעות נדל״ן בבריטניה – למה זה כדאי?
קרא את הכתבה

האם אנחנו קרבים לבועת נדל"ן בערים ברחבי העולם? סקר השקעות נדל"ן בחו"ל
ריביות הבנקים נמוכות, המשקיעים הזרים מתנפלים על כל נכס ומחירי הבתים עולים. מקנדה ועד סין, שישה ערים נמצאות בתהליך המקרב אותן לבועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ בכל רגע.
קרא את הכתבה

סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן
שוק הנדל"ן נראה כשוק המרוויח ביותר בישראל היום. אך היכן שישנה הצלחה, ישנם גם הרבה גורמים שליליים המנסים לנצל את הפרסום לרווח על חשבון אחרים. לשם כך על כל משקיע להכיר את סימני האזהרה של השוק
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
מאמר מצוין תודה >>
גיא, 17/11/2015 15:31
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות