חפש ב:

האמת על ירידת מחירי הדיור האחרונה

משרד הבינוי הציג אמש ירידת מחירים בשוק הנדל"ן. אך מהי האמת על ירידת המחירים הזו ועד כמה היא דומה לגאוות הממשלה הקודמת שהורידה את האבטלה, אך התעלמה ממעגל העוני שהמשיך להתרחב.

אורון איצקוביץ'|11.11.2015|12:10|4410 צפיות
נציגי הלשכה לשמאות מקרקעין טוענים שמשרד הבינוי מטעה את הציבור בפרסום המגמה על ירידת מחירים. משרד הבינוי הציג ירידה של 4.5% במחיר לדירה בהשוואה לרבעון הקודם וירידה של 4% במחיר הדירות החדשות לעומת הרבעון המקביל משנה שעברה. לשכת השמאים טוענת שירידות אלה לא נבעו מירידה של הביקוש לדירות אלא עקב העובדה שהמשקיעים נדדו לפריפריה על פני השקעות במרכז, עקב העובדה של מס ההשבחה שעלה ל-8% אחוזים. לכן, בוחרים המשקיעים לרכוש דירות זולות יותר ובעקבות כך מחירי הנדל"ן במרכז ירדו.

לעמוד דירות חדשות במרכז באתר Banknadlan לחצו כאן

משרד הבינוי מפרסם רק את הנתונים הנוחים לו

טענות הלשכה 
הטענה של לשכת השמאים היא שנדידה זו אומנם הורידה את הממוצע הארצי של שוק הנדל"ן אך למעשה העלתה את מחירי הדירות בפריפריה. העובדות מדברות בעד עצמן כשב-76 ישובים ברחבי הארץ, עלו מחירי הדירות. 76 ישובים מתוך 95 שנבדקו מספרים על עלייה במחירי הדירות ומתוכם נמצאים 61 ישובים שמחירי הדירות בהן כבר הספיקו לעלות מאז הרבעון הקודם. הדבר יוצר מצב של מציאות מדומה בהאזרחים רוכשים דירות בפריפרייה בהרגשה שהמחיר זול יותר, אך למעשה אותם אזרחים רוכשים דירות שרק לפני כמה רגעים מחירים היה נמוך בהרבה ועקב הביקוש מחירם עלה. את הסכומים המדויקים שבוזבזו שלא רואים אלא רק לאחר תקופת זמן שבה מקבלים את דוחות הרבעון המלאים.

לעמוד פרויקטים חדשים בפריפריה באתר Babknadlan לחצו כאן

ירידת המחירים במרכז ועלייתם בפריפריה
על פי הבדיקה של לשכת המקרקעין נרשמו זינוקים של 17% במחירי הדירות באשדוד לעומת השנה הקודמת ו-6% לעומת הרבעון הקודם. באשקלון נרשמה עליית מחירים של 13% לעמות שנה שעברה ו-4% לעומת הרבעון הקודם. הסיפור האמיתי מופיע בדימונה שרשמה עלייה של 23% במחירי הדירות לעומת שנה שעברה ו-30% לעומת הרבעון הקודם. נוצר מצב שדירה שנרכשה בדימונה לפני כמה חודשים, רכש אותה ב-600,000 ש"ח וכיום, אותה דירה נמכרת בכ-800,000 ש"ח. זוהי מגמה שגורמת לציבור לרכוש דירות ללא בדיקה אמיתית בעקבות ההרגשה שמחירים אלה זולים לעומת המרכז, אך למעשה גם בעסקאות אלה הם מבזבזים אלפי שקלים מיותרים.


בינתיים מחירי הדירות ממשיכים לעלות, רק הפעם בפריפריה במקום במרכז

האבטלה שירדה לעומת מעגל העוני שהמשיך לגדול
כדי לסדר את הבעיה בראש, המקרה דומה לקריאות הניצחון של ממשלת נתניהו הקודמת אשר טענה שהיא פותרת את בעיית העוני עם הקטנת האבטלה. מצד אחד, משפט זה נותן תחושה הגיונית שכן אדם שעובד מרוויח משכורת ולכן יוכל לצאת ממעגל העוני, אך באותם סקרים לא מדווחים על יוקר המחיה והעובדה שכיום אנשים זקוקים למשכורות גבוהות יותר על מנת לצאת ממעגל העוני וכך נוצר מצב של אנשים עובדים אשר כלואים בתוך מעגל עוני לא פוסק. כאם מדובר בתחושה שקרית של ירידת מחירים אך למעשה אותם 200 אלף ש"ח מיותרים שהייתם נאלצים לשלם על דירות במרכז, תאלצו לשלם עתה בפריפריה.

לעמוד מבצעי נדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום, נכון שהדבר הוא במסגרת מגמה להורדת מחירי הדירות ונראה שאכן המחירים יורדים ונכון שלשלם 800 אלף ש"ח זה עדיין יותר זול מ-1.6 מיליון, אבל כדי שתוכלו לרכוש דירות במחירים נורמאלים ושווים לכל אדם, צריך להמתין שביקוש הדירות בשוק הישראלי יתאזן. זהו הפיתרון היחידי למשבר הדירות שפוקד אותנו כבר שנים ארוכות.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות