חפש ב:

יחידות הדיור חוזרות אל המושבים

הרבה שנים עברו מאז 2005, בה בפעם האחרונה עידכנה הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים את אישורי הבנייה ליחידות דיור. אך האם הדבר באמת יקל על מצוקת הדיור או יהיה מתנה לעשירים שיוכלו להציע את הסכומים הגבוהים יותר?

אורון איצקוביץ'|11.11.2015|10:22|2714 צפיות
ביום שלישי האחרון, החליטה הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים לעדכן את תכנית יחידות הדיור במושבים ולאשר הוספה של יחידת דיור שלישית בשטחי הנחלות במושבים. במגזר החקלאי והכפרי שמחו על ההחלטה שכן זו יוצרת תוספת של מאות יחידות דיור בכפרים ומושבים בכל הארץ ללא צורך של התערבות מצד המושבים מעבר למכירת הקרקע והתשתיות המתאימות לנוחיות הרוכשים. התכנית גם מאשרת בנייה של יחידת דיור נוספת על שטח פרטי כך שהכפרים והמושבים יוכלו להרחיב את כמות הדירות ללא צורך בבנייה בשטחים חדשים בשדות.


תכנית בכיוון החיובי אך צריך לשים לב שלא תנוצל לרעה

מתנגדים
אולם התכנית עדיין לא קיבלה את אישור הסופי במועצה הארצית לתכנון ובנייה וכבר יש לה לא מעט מתנגדים שטוענים שעקב העובדה שהמדינה לא תפקח על הבנייה, הדבר עלול ליצור השתלטות של בעלי הון ובנייה של דירות יוקרה ווילות שישמשו רק את המעמד הגבוהה ולא באמת יפתרו את משבר הדיור אצל רוב האוכלוסייה. הסיכויים שאזרחים מהמעמד הבינוני יוכלו לרכוש את אותם יחידות דיור קטן בגלל שלא יהיה פיקוח מצד המושבים והכפרים על קרקעות מתחת ל-2.5 דונם. אותם מושבים ייהנו מרכישות במחירים גבוהים בזמן שהפערים החברתיים רק יגדלו.

לעמוד דירות וקרקעות באזור הצפון באתר Banknadlan לחצו כאן

תומכים
מן הראוי טענה זו אינה בראש מעיינם של רוב הכפרים שחוו מאז 2005 ועד היום, הקפאה בצמיחת התושבים, הזדקנות מתמדת של האוכלוסייה והשאירה את המשפחות המצטמצמות לעמוד לבדם בעלויות תחזוק היישוב. החלטה זו מבחינתם, תעודד את הגעת אוכלוסייה חדשה וכזו שתוכל לעמוד בתשלומי אחזקת היישובים, תחזק את היישובים בגליל ובנגב ותגדיל את הדמוגרפיה בכפרים. חשוב לציין שבתנועת המושבים מודעים לבעיות בתכנית אך שמחים על השינוי והמגמה החיובית המשתנה לטובתם.

לעמוד דירות וקרקעות באזור הדרום באתר Banknadlan לחצו כאן
 

לסיכום, ניתן לומר שהחלטה זו מגיעה כאשר ממשלת ישראל פועלת להקים ערים ומושבים חדשים והיא יכולה להיות התשובה המוחצת של ערי ויישובי הפריפריה שדורשים מהממשלה לשפר את רמת החיים בערים ובמושבים הקיימים במקום לבנות ערים חדשות שנבנות ליד מושבים וותיקים יותר ומושכות מהן משפחות חדשות. כך אפשר לעצור את הפערים החברתיים אך חשוב לעשות זאת בעזרת פיקוח שיעצור השתלטות של בעלי הון אשר יוכלו לשלם סכומים שמעמדות נמוכים יותר לא יוכלו.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות