חפש ב:

היכן משתלם יותר להשקיע? בצפון או במרכז?

האם יותר משתלם להשקיע במרכז בשל ההבטחה לביקוש קבוע ומתמשך? או שפוטנציאל התשואה שמציע אזור הצפון יכולה לעקוף מימין את כל הבטחות המרכז.

אורון איצקוביץ'|9.11.2015|15:11|2405 צפיות
כאשר מתעניינים בשוק הנדל"ן, בדרך כלל ישנן שתי הגדרות על מובילות את כל העסקאות. רכישה לשימוש אישי - הכוונה לקניית דירה לשימושו האישי של רוכש הנכס. וההגדרה השנייה היא השקעה - כאן מדובר ברכישה עסקית אשר נועדה לייצר רווחים למשקיעים השונים כעסק לכל דבר. בכתבה זו נתמקד על ההבדלים בין אזור הצפון והמרכז, היכן משתלם יותר להשקיע ומהם המאפיינים הנוספים עליהם צריך לשים לב.

לפרויקטים באזור הצפון באתר Banknadlan לחצו כאן

תשואה אל מול ביקוש
במחשבה הראשונה, האצבע קלה על ההדק והנטייה הברורה היא לרכוש נכס להשקעה במרכז. הביקוש העצום לדירות ונכסים במרכז יוצרת עליית מחירים מתמדת שיכולה לקרוץ לעיני המשקיעים. אך לעומת זאת, השקעה באזור הצפון יכולה להיות רווחית יותר משום שאת תשלום הדירות בצפון אפשר לסיים מהר יותר (בזכות המחיר הנמוך) ולזכות ברווחים מהירים וקבועים. המונח תשואה מייצג את ההפרש הנ"ל ואת הרווחים שאפשר לייצר לאחר שמסיימים לשלם את מחיר ההשקעה.


נוף אורבני עירוני שמציע המרכז

פיתוח עתידי
תל אביב והמרכז נמצאים בשלב בו השוק מודע לכל שינוי קטן אשר מעלה את המחירים מחדש. בין אם מדובר ברכבת הקלה והתחבורה הציבורית ובין פרויקטים של תמ"א אשר משפרים את רמת השכונות הוותיקות ומעלים את מחירן. בצפון, לשינויים הנעשים עדיין אין השפעה חזקה בקרב הציבור (לדוגמא רכבת העמקים) ולכן ישנה הזדמנות לרכוש נכסים לפני ששאר הציבור ייוודע לאופציות החדשות.

לעמוד פרויקטים בתל אביב והמרכז באתר Banknadlan לחצו כאן

אוכלוסייה
המאפיין האחרון בחשיבות ההשקעה הוא האוכלוסייה העתידה לגור בפרויקט\הנכס המיועד להשקעה. כאן ישנה עדיפות מוחלטת לאזור המרכז שכן הביקוש הקבוע נותן את תחושת הביטחון שתמיד יהיה מי שירצה להשתמש בנכס. כמו-כן רמת האוכלוסייה במרכז נחשבת גבוהה יותר עקב העובדה שמספר האקדמים במרכז הוא הגבוהה ביותר והיצע מקומות העבודה הוא הגבוה ביותר. כמו-כן הצפון עדיין חשוף, לצערנו, לתקופות מלחמה אשר עלולות להבריח תושבים ולשנות את שוק הדיור ברגע.


לעומת הנוף הכפרי יותר שמציע הצפון

לסיכום, המרכז מציע למשקיעים ביקוש רב המבטיח עליית מחירים קבוע. החיסרון נמצא במחירים הגבוהים שעליכם להשקיע ולכן תכנון ההשקעה חייב להיות מחושב ביותר. הצפון מציע הזדמנויות לרווחים מהירים, תשואה עדיפה בהרבה ומחירים זולים יותר אשר מסכנים פחות את ההשקעה אך החיסרון העיקרי הוא שינויים לא צפויים המושפעים מטרנדים, ראייה לרחוק וצורך בסבלנות כשמשקיעים בפרויקט שעדיין לא פרץ לשוק הנדל"ן 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות