חפש ב:

מהם השלבים של קרקע להשקעה

שוק הקרקעות הינו תחום מתפתח בישראל, זאת למרות שרוב הקרקעות לא ישנו את ייעודן לבנייה במשך שנים רבות. אז אם אתם מעוניינים להשקיע בקרקע. זה מה שעליכם לדעת:

אורון איצקוביץ'|28.10.2015|15:37|2361 צפיות
רקע כללי
לרוב האזרחים בארץ המושג קרקע חקלאית מזכיר בעיקר שדות חיטה למיניהם או טיולים בצפון. אך כיום, שוק הנדל"ן הישראלי מחפש כל אפיק נדל"ני היכול לספק רווחים והאופציה הזולה של קרקע חקלאית שעדיין לא מאושרת לבנייה מסקרנת אנשים רבים. כביכול מדובר באוצר נדל"ני אשר נמכר בזול לרוכש הקרקע ולאחר כמה שנים בהם הבעלים לא צריך לעשות כלום, הוועדה המקומית, באישור מדינת ישראל, משנה את ייעודה של הקרקע והופכת אותה למאושרת לבנייה. ברגע זה ערכה של הקרקע מכפיל את עצמו בשניות וככל שהביקוש עולה, כך הרווח ותשואה הפוטנציאלים מרקיעים שחקים.



חוסר מידע
היתרון והחיסרון בהשקעה זו הם האישורים לבנייה. מצד אחד, מדובר בקרקע שייתכן ותהיה מאושרת לבנייה ותספק רווח גדול לבעלים שימכור אותה, אך רוב הציבור אינו מודע לעובדה שקרקעות אלה מקבלות את האישור לבנייה רק לאחר שנים רבות ומינימום הממוצע עד ששטח חקלאי משנה את ייעודו הוא 12 שנים. חשוב לציין שאפשר לחשב את הספירה מרגע הוצאת המכרז על הקרקע וקבלת אישורים המאמתים את התוכנית בתב"ע. במקרים רבים מדובר בקרקע שהמועצה המקומית אכן רוצה לשנע ולייעד אותה לבנייה משום שגם הערים מרוויחים מכך, אך התהליך הביורוקרטי המשמים עלול להסתיים גם בפסילת השטח החקלאי. לצערנו, ישנם גם גורמים בשוק הקרקעות המחפשים לנצל את חוסר הידע של אזרחים רבים ומוכרים להם קרקע שסיכוייה לקבל את אישורי הוועדה נמוכים עקב זיהום שאינו נראה לעין וכו'.

לעמוד מגרשים וקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

התהליך
ברגע שרכתם קרקע התהליך מתחיל תהליך הפשרה וההפקעה. במה מדובר? תב"ע לישראל צריכה לקבל תוכניות רבות הכוללות כבישים, חנויות, מוסדות תשתיות ולקבל מידע הכולל את עתידו של כל האזור ואיך האזור כולו יראה, לאחר מכן צריך לקבל את אישורי התיכנון. הכוונה, מה יבנה? בנייני מגורים, דירות קרקע וכו' ולשם כך מביאים אדריכל המכין תוכנית מפורטת לכל חלקי האזור ומסבירים את זכויות הבנייה וכיצד יראו הבניינים והשכונה כולה. אל תוכנית זו מתווספים שינויים עתידיים כאשר מבינים שמעוניינים לשנות את מיקומי המוסדות, בתים, ואיך יחולק האזור ולאחר כל זה עברתם את הוועדה המקומית. משם ממשיכים אל הוועדה המחוזית אשר בודקת גם היא את כל הפרטים שבדקה הוועדה המקומית ומוציאה את התוכניות לקבלת התנגדויות של אזרחים, ארגונים ירוקים וכו' אשר יכולים לבקש לעצור את הפרוייקט. לאחר כל האישורים הללו זכיתם בקרקע המשנה את ייעודה.



זיכרו שברגע שאתם רוכשים את הקרקע אתם יכולים לצאת ולמכור אותה בכל שלב. אין סיבה שתאלצו להמתין את כל השנים וערכה של הקרקע ייעלה לאחר כל אישור מטעם הוועדות ולאחר קבלת התיכנון האדריכלי לאזור. נניח לדוגמא אם האדריכל מראה כיצד ניתן להוסיף תחנת רכבת אפשרית וכו'.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות