חפש ב:

המס ההשבחה שיוטל רק על בעלי קומת הגג

לאחרונה קבעה ועדת ערר כי בעת ביצוע של מכירה של דירה גבוהה, יכול על המוכר מס השבחה שכן הגג רשום בבעלותו ויכול להוות הטבה מיוחדת לבעליו.

אורון איצקוביץ'|21.10.2015|11:40|2717 צפיות
ועדת הערר להשבחה ופיצויים בירושלים קבעה לאחרונה שדיירים אשר גרים בקומות העליונות ומעוניינים למכור את בתיהם עלולים לשלם מס השבחה כאשר המכירה כוללת אישורים להמשך בנייה בקומת הגג. עד אותו זמן, כאשר הגג לא היה באחריות דייר מסוים, השטח היה רשום על שם כל הדיירים אך משום העובדה שאין סיבה שדיירים מהקומות התחתונות יוכלו להשתמש בגג במידה וישנם אישורים לבנייה בגג, הוחלט שתשלום המס יוכל רק על מי שבאפשרותו להשתמש בגג לרווחתו. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן



בנוסף, הוועדה קבעה שבמצב והדייר בקומה העליונה לא מימש את זכויותיו הפוטנציאלים, תידרש בדיקת שמאים שיעריכו את הווי הפוטנציאלי של הגג. הקביעה עדיין לא חפה מטעויות שכן במידה ובעל הקומה העליונה מעוניינים לממש את הפוטנציאל לבנייה פרטית על גג בניין, יהיה עליו לקבל את אישורם של שאר דיירי הבניין והסכמה לויתור על זכויותיהם על הגג.

לעמו דירות יוקרה חדשות באתר Banknadlan לחצו כאן

מס היטלי ההשבחה הוא מס התורם בעיקר לעיריות שבתחום שיפוטן מעוניינים לבצע שינויים בבנייני דירות (פרויקטים של תמ"א 38 לדוגמא) ו\או רכישה של קרקעות חקלאיות והפיכתן לבנייני מגורים. לכן הוועדה ביקשה לייצר הפרדה בין הדיירים אשר באמת יכולים ליהנות מפוטנציאל של ההשבחה ולא להעמיס את הנטל גם על אלה שלא יקבלו מכך דבר (לדוגמא בנייה של קומה נוספת ללא שיפוץ כללי של הבניין שתועיל רק לרווחתו של בעל הקומה העליונה).
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות