חפש ב:

הסודות של קבוצות הרכישה

קבוצות רכישה נהנות מהתואר של ההזדמנות הזולה ביותר היום להוזיל את מחירי הדירות. אך האם זה באמת מתאים לכם ומה חשוב לדעת לפני שמצטרפים לקבוצה שכזו.

אורון איצקוביץ'|20.10.2015|17:20|2414 צפיות
קבוצות הרכישה הן טרנד חזק מאוד בשוק הנדל"ן הישראלי. כיום, נראה שאין דרך אחרת להוזיל במעט את מחירי הדירות. לפי מספרים לא רשמיים, שכן אין כיום מדד או מעקב אחרי עסקאות הנד"לן, עסקאות הנדל"ן של קבוצות הרכישה מהוות כ25% מכלל הדירות שנמכרו בשנתיים האחרונות.

לדירות חדשות במבצע באתר Banknadlan לחצו כאן

רקע
קבוצות הרכישה צצו בשוק הישראלי משנת 2009 כשתחילה חברות בנייה רבות התנגדו למהלך מחשש שיתפסו להם פרויקטים. אך עם הזמן הקבלנים למדו לעבוד בשיתוף עם אותן חברות שעזרו להוזיל את מחירי השיווק משום שכך הם מכרו מספר דירות (או בניין שלם) במכה אחת ותהליך הבנייה התקצר. הדיירים העתידיים מצדם נהנו מהשפעה על תהליכי התכנון ובהנחות שיכולות להגיע ל20% מהמחיר המקורי.


החוזק של קבוצה הרכישה יוכל להוזיל את מחיר הדירה עד 20%

ניהול
עם השנים נוצרו יותר ויותר קבוצות רכישה ששוכרות את שירותיה של חברה המנהלת עבור הקבוצה את הפרויקט. היא זו שמקשרת בין הדיירים לקבלן ומעסיקה בתוכה מספר אנשי מקצוע בתחומים השונים שפרויקט בנייה צריך כגון עו"ד, מהנדסים, מתווכים וכו'. חשוב להכיר את אנשי החברה ולבדוק עם גם מישהו מחבריה מתכנן לרכוש דירה בפרויקט שכן אז ישנו ניגוד עניינים שעלול לפגוע בשאר דיירי החברקבלה. כמו-כן עליכם להכיר את חבריכם לקבוצה ולוודא שלא תגיעו למצבים בו תלחמו אחד מול השני, או שמצב שבו כל דייר ישכור מטעמו עו"ד שיטפל בענייניו. לבסוף כל קבוצת רכישה צריכה לייצר וועד שיוכל לעמוד מול מנהליה ויתנגד, במידה וצריך, לפעולות לא סדירות.

כספים
עליכם לוודא שלכל אחד מחברי הקבוצה יש את האישורים הכספיים שמוכיחים שהוא יוכל לעמוד בתשלומים בזמן כדי שהדבר לא יהווה הפרת חוזה מול הקבלן ויפגע בכל חברי הקבוצה ע"י אי-השלמת הפרויקט בזמן. תשלומי משכנתא למניהם או ליווי של בנקאי מטעם הקבוצה יועילו לוודא שלא ייווצרו בעיות עתידיות. 
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות