חפש ב:

מתי יסתיים משבר הדיור?

מתי נוכל סוף כל סוף לקנות דירה במחיר סביר, מבלי לדעת שגם המחיר ששילמנו היה מוגזם מדי. רמז? לא בעשר השנים הקרובות.

אורון איצקוביץ'|19.10.2015|14:7|2779 צפיות
נתחיל בהסבר שמאמר זו מוערך לפי התכניות המשווקות כיום ע"י המדינה ואין לדעת איזו תכניות תמציא זו שתבוא אחריה. אך יש דבר אחד ברור. המשבר יסתיים באמת רק כשיתפנו רוב מתכני צה"ל מהמרכז ומדינת ישראל תחליש את הביורוקרטיה הישראלית.

פינוי בסיסי צה"ל
במרכז הארץ קיימים מתחמים רבים השייכים לצה"ל ותעש. מתחמים אלה מחזיקים בשטחים עצומים וכבר בשנה הבאה יחלו בעבודות הפינוי של הבסיסים הגדולים הללו. אדמת צריפין תשוחרר לבנייה דירות מגורים וכמוה בסיס השלישות ברמת גן, שדה דוב ולבסוף גם הקריה. עיר הבה"דים, הנבנית עלינו לטובה, שייכת גם היא לפרויקט העצום הזה שישחרר את אדמות המרכז מאחיזתו של צה"ל אך לפני שנוכל לבנות בתים חדשים בפרויקט צריפין ב' המדומיין צריך להבין שהפרויקט הזה ייקח זמן. לוח הזמנים של צה"ל עומד שרק בסוף שנת 2022 יפונו כל השטחים ויכולו להתחיל בעבודות השיקום של האדמה מפסולת מזהמת ורעילה שעלולה להצטבר במשך השנים. תהליך שיקום יערך גם הוא במשך כשנתיים ורק בשנת 2024 אמורות האדמות הללו להיות תקינות לבנייה של דירות מגורים.

לפרויקטים במרכז הארץ באתר Banknadlan לחצו כאן



הצפון החדש חדש של ת"א
תושבי העיר הלבנה מחלקים את צפון ת"א לשניים. הישן- זה שנבנה דרומית לירקון משנות ה-20 ועד ה-50 למאה הקודמת, והחדש- זה שנבנה מצפונית לירקון ומכיל את שכונות האוניברסיטה, רמת אביב וכו'. לשני החלקים הללו עומד להצטרף חלק שלישי כשהשטחים החקלאיים העומדים בין ת"א להרצליה ישוחררו לבנייה וישחררו לחץ עצום שקיים מבחינת דיור בעיר. פרויקטים כמו הצפון החדש של תל אביב, חוף התכלת ועוד יעמידו אלפי דירות חדשות לציבור הרחב וירחיבו את שוק הדירות כך שמגוון האפשרויות לדירה יוכל להוזיל את השוק.



לפרויקטים באזור השרון באתר Banknadlan לחצו כאן

ממשלת ישראל
ממשלות ישראל משנת 2001 הן האחראיות למשבר הדיור שאנו נמצאים בו היום. בנייה איטית ומצומצמת ללא דאגה למקומות עבודה בפריפריה וחיבורה למרכז יצרו את החוסר בשני הדברים ולכן גוש דן מצוי בלחץ של ביקוש עצום לדירות חדשות. ממשלת ישראל צריכה היום לשחרר את הביורוקרטיה הגורמת לכך שמרגע הבקשה הראשונה לשחרור שטח, לוקח בממוצע של 10 שנים עד שדירה עומדת מוכנה לדיירים. מדינת ישראל צריכה לנסח מחדש את חוקיה כך שהטיפול בכל מקרה לגופו יעשה בצורה זריזה יותר ע"י העסקת כוח אדם חדש וצמצום המע"מ הגבוהה בהרבה משאר מדינות המערב. כך יוכלו להוריד את המחירים עוד בשנים הקרובות ולמנוע מכל אזרחי ישראל לחכות עוד 10 שנים לפחות עד שהפקק העצום בשוק הנדל"ן ישתחרר.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות