חפש ב:

מתי באמת יושלם בינוי בסיסי צה"ל מהמרכז

התקווה של שוק הדיור במרכז נעוצה עמוק עמוק בפינוי של בסיסי צה"ל הפרוסים באזור. אך גם כאשר יתפנו, תחל פעולת ניקוי הקרקע המזוהמת ובחלק מהמקומות הבנייה תחל רק בשנת 2024.

אורון איצקוביץ'|19.10.2015|12:44|2100 צפיות
בישראל מעוטת הקרקעות, ישנם מספר לא רב של קרקעות מזוהמות עקב פסולת ופעולות חסויות של בסיסי צה"ל ותעש (תעשייה צבאית). השבוע אישרו בקבינט שהמשרד להגנת הסביבה יהיה אחראי לשיקום האזורים הרבים שנפגעו וזוהמו עד כך שחל עליהם איסור לבניית בנייני מגורים. השיקום יבוצע ע"י החברה לשירותי איכות הסביבה המפעילה את מתקן רמת חובב.


המתחמים יפונו עד שנת 2022, הקרקעות ישוקמו עד שנת 2024 והדירות? חכו לפחות עד שנת 2026

אך למרות התקוות הרבות שהפינוי והשיקום ישחרר את הקרקעות הללו לבנייה במהרה וכך סוף סוף, ישתחרר שוק הדיור מעליית המחירים הקיצונית, צריך להבין שמדובר בתהליך ארוך מאוד משום שחלק מאותם מפעלים ובסיסים יפונו רק בסוף 2022. מדובר ב-13 מתחמים הפזורים מטירת הכרמל, שדה דוב ועד צריפין אשר פינוים מתרחש בזהירות ובאטיות עקב עלויות הפרויקט שעומדות על כמיליארד שקלים.

לאחר הפינוי תחל פעולת השיקום אשר תעקוב גם היא את בניית הדירות שכן המשרד להגנת הסביבה יכל לבצע בדיקות של פסולת מזהמת שעלולה להיות קבורה במי תהום ובקרקע או בחומרי נפץ נוזליים שנספגו בסביבה. כך ששיקום זה עלול להימשך לכל הפחות כשנתיים שבמהלכם יבוצעו סקרים היסטוריים של איכות הקרקע וינקו אותה. למרות כל זאת, לא מעריכים שאפשר יהיה לטהר אותה לחלוטין ולכן מדובר רק בשיקום לצורך הקמת בתי מגורים.

לכן, לפני שאתם כבר מתכננים את המעבר המובטח עליכם להבין שתאלצו לחכות עד שנת 2026 כדי שתוכלו באמת לעבור לדירה החדשה על הקרקע המשוקמת של צריפין, או של בסיס צה"ל הוותיקים בר"ג וכו'. 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות