חפש ב:

כמה משכורות תצתרכו כדי לרכוש דירה

בכתבה זו נבדוק מדוע החל משבר הדיור, כמה משכורות תצתרכו כדי לרכוש דירה בישראל אל מול המספרים בחו"ל ומהו הסוד שלא סיפרו לכם בכל הסקרים הללו.

אורון איצקוביץ'|14.10.2015|16:32|3060 צפיות
משבר הדיור המתגבר גורם למצב שבו בשני העשורים האחרונים ירדה כמות רוכשי הדירה ב-10% ורוב הסיכויים שתוכלו לרכוש דירה רק בשנות ה-50 שלכם. כדי להבין כיצד החל המשבר האומלל הזה צריך לחזור לשנת 2001.

לעמוד דירות חדשות באתר Banknadlan לחצו כאן

הרקע למשבר
עד אותה שנה ממשלות ישראל בנו כ-50 אלף דירות בשנה ולאחר החלטת ממשלת שרון ושר האוצר נתניהו, בחרה הממשלה להקפיא את הבנייה במרכז כדי להכריח את אזרחי ישראל לעבור לפריפריה. אותה החלטה אומללה קיבלת קושפנקה נוספת בזמן ממשלת אולמרט כשמדינת ישראל ייצרה פחות מ-40 אלף דירות בשנה(!) ז"א שבשנות האלפיים בנו פחות דירות מבשנות התשעים למרות שהאוכלוסייה המשיכה לגדול. כך, במשך עשר שנים, בנתה מדינת ישראל פחות ופחות דירות. בשנת 2009 משבר הדיור החל להראות את סימניו הראשונים כשהביקוש החל לעלות לאחר שנים ארוכות של רגיעה בטחונית וריביות נמוכה והמשבר העולמי שפרץ ב-2008 והגיע גם אל ישראל כך שגם המחאה החברתית ב-2011 שהחלה בגלל מחירי הדיור לא יכלה ליצור את השינוי עקב הזנחה פושעת של ממשלות שרון-אולמרט-נתניהו. למזלנו הוכרחה אז ממשלת נתניהו לנסות ולשנות את שוק הנדל"ן (ללא הועיל חשוב לומר) וגם היום עדיין מנסים לעצור את תופעת היוקר בשוק הנדל"ן.


מתי הם גם יחליטו לעזור לנו?

כמות המשכורות שצריך לרכישת דירה
לאחר שאנחנו מבינים את הרקע למשבר, עכשיו נכיר את המספרים. כיום אזרחי ישראל נדרשים ל-140 משכורות בכדי לרכוש דירה. המספר הזה מקבל עוד עוצמה כאשר מסתכלים על מדינות אחרות כמו שוודיה, בה צריך רק 30 משכורות, גרמניה-54 משכורת, קנדה- 56, והולנד ובריטניה ה"יקרות" - 71 משכורות בלבד. אם בישראל שנת 1997, השכר הממוצע עמד על 4,300 ש"ח ומחירה הממוצע של דירה חדשה בישראל היה 450 אלף ש"ח, כיום השכר הממוצע הינו 9,300 ש"ח אך דירה חדשה מגיעה כבר לממוצע של 1.5 מיליון ש"ח.

לעמוד מגרשים קרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

הנתון שלא מספרים
לצערנו, המצב מחמיר כשמבינים עוד פרט חשוב בסקרים שרוב אתרי החדשות מסבירים לאזרח. המספר של 140 משכורות כדי לרכוש דירה פונה לאזרחים המרוויחים 7,000 ש"ח בחודש. כך אנחנו מגיעים לנתון המייאש שאזרח המרוויח פחות מהשכר הממוצע יזדקק לכ-230 משכורות כדי לרכוש דירה חדשה. לכן אפשר להבין מדוע הנתונים מראים על ירידה בגילאים של מחזיקי הדירות בישראל כשבגילאי השלושים ישנה ירידה של כ-12% ברוכשי הדירות, בגילאי הארבעים ישנה ירידה מתונה יותר של כ-4.5% ובגילאי החמישים ומעלה ישנה יציבות בבעלי הדירות.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות