חפש ב:

האם ירידת המע"מ תועיל לרוכשי הדירות?

בתחילת חודש אוקטובר נכנס לתוקפו הוראת ירידת המע"מ באחוז. אך למי שנדמה כי הדבר יוזיל את מכירי הדיור צריך להמשיך ולחכות.

אורון איצקוביץ'|8.10.2015|17:12|3035 צפיות
המע"מ בישראל ירד באחוז וכיום הוא עומד על 17%. הדבר אומר שאמורה להיות הוזלה בשוק הדירות של כמה עשרות אלפי שקלים לטובת הרוכש. נאמר שבמידה ואתם מעוניינים לרכוש דירה במיליון שקלים, עתה תשלמו 1.17 במקום 1.18 מיליון, ירידה של 10,000 ש"ח וכמובן ככל שהמחיר עולה, כך גם ההוזלה.

מי ייהנה מההוזלה?
למרות התקוות המהירות שצצות אצל רוכשי הדירות, ישנו ספק גדול לגבי מי יהיו אלה שייהנו מההוזלה. הורדת המע"מ אינו חוק התקף במיוחד לשוק הנדל"ן ומחירי הדירות נמכרות לפי היצע וביקוש, כך שכרגע נראה שההוזלה תועיל במיוחד לקבלנים ולחברות הבנייה ואין עליהם שום גורם שיכריח אותם להוזיל את מחירי הדירות. אלה שכן יכולים עוד ליהנות מהנחה הזו הם אותם רוכשים שנמצאים בעיצומו של המשא ומתן ועדיין לא חתמו על חוזה. להם יש עוד משקל שהם יכולים להפעיל כרגע, כשהקבלן כבר רואה את הכסף מולו.


"זה שעולה או זה שיורד?"

מה לגבי אלה שכבר חתמו על חוזה?
בכל הסכם ממוצע ישנו סעיף האומר שבמידה והמע"מ עולה, כך גם יעלה מחירו של הנכס אבל ברוב ההסכמים אין סעיף דומה ברגע של ירידת המע"מ. אם יצא מזלכם ויש לכם סעיף שכזה בחוזה זכיתם באותה הנחה חשובה ועליכם לפעול בנושא אל מול הקבלן.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

איך בכל זאת תשפיע ירידת המע"מ?
כדי שכן תוכלו לומר לעצמכם שנהנתם מירידת המע"מ בדירה החדשה, דעו שההוזלות במחירים ייעשו אל מול הספקים המשניים. שכר הטרחה של עו"ד או שכרם של אנשי המקצוע בתוך הדירה יופחת בעקבות ירידת המע"מ.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות