חפש ב:

אושר חוק הדירות הקטנות

הצעת החוק של חברי הכנסת דוד ביטן ואלי כהן ממפלגות "כולנו" ו"ליכוד", המחייבת רשויות מקומיות לבנות יותר דירות שלושה חדרים, אושרה אתמול (יום ג') בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

צוות בנק נדל"ן|13.7.2016|14:37|1485 צפיות

ביום שלישי האחרון אושר חוק הדירות הקטנות בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, התיקון לחוק אשר מחייב רשויות מקומיות לקדם ולבנות יותר דירות שלושה חדרים. ההצעה הוגשה על ידי חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר וועדת הרפורמות מהליכוד, ועל ידי חבר הכנסת אל כהן ממפלגת כולנו כש-21 חברי כנסת הצביעו בעד קידום החוק, וחבר כנסת אחד התנגד. כעת ימתינו חברי הכנסת להמשכי הדיון בוועדת הרפורמות ולאחר מכן ההצעה תעבור קריאה שנייה ושלישית. החוק אשר קיבל את היכנוי "חוק הדירות הקטנות" מוצג כעת כתקווה של שוכרי ורוכשי הדירות, יחד עם משפחות צעירות להיצע של נכסים אשר מחירם יהיה נמוך משמעותית ממחירי הדירות הקיימים היום, והאזור שיושפע ממנו ברמה הגבוהה ביותר הוא אזור המרכז לאחר שערי הפריפריה יקבלו מעמד של חריגים שהתיקון אינו חל עליהם.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



תיקון 108 לחוק יקדם בנייה לדירות קטנות של עד 20 אחוז לפחות בכל פרויקט 
התיקון 108 - הוראת השעה להצעת החוק חובת מתן הקלה לתוספת דירות למגורים, אומר כי ועדות מקומיות יחויבו לספק הקלות לקבלנים ויזמים שיקדמו בכל פרויקט שלהם, ברשות העירונית, בין עשרה לעשרים אחוזים מהנכסים לדירות קטנות בנות שלושה חדרים. יוזמי החקיקה טוענים כי כיום בישראל, רק 8 אחוזים מכלל הדירות הנבנות הן בגודל של שלושה חדרים כשהנכסים בעלי דירות 4-6 חדרים תופסים כ-92 אחוזים מכלל הדירות. המטרה היא לחזור לשנות ה-90 אז בשנת 1997 נבדק כי דירות 3 חדרים ומטה היו 20 אחוזים מכלל כל הדירות שנבנו. הצעת החוק תקודם במסגרת תקנת שבס, שתאפשר לרשויות המקומיות להגדיל את מספר הדירות מקבלן ביחס לתב"ע בשיעורים של עד 30 אחוזים, ללא צורך להגדיל את שטח הבנייה על ידי הקטנת שטח הדירות שיבנו. 

לעמוד הפרויקט הורוביץ' - תל אביבה, דירות 3 חדרים בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

התיקון יועל בעיקר באזור המרכז וערי הפריפריה יוכרזו כחריגים
אך מאז הועלה התיקון לחוק במארס 2015 ואושר בקריאה טרומית, נוספו מספר חריגים ושונו מקצת החריגות כדי להחריג מהתיקון את ערי הפריפרייה בצפון ובדרום הארץ, בטענה שפרויקטים שיחויבו לבניית מספר רב של דירות קטנות יהפכו ללא רלוונטיים ולמעשה החוק יכול כעת רק על ערי מרכז, גוש דן וירושלים בהן הביקוש לדירות קטנות הוא הגבוה ביותר. לחוק נוספו מספר חריגים נוספים כגון פרויקטים של פינוי בינוי יוחרגו אף הם מהחוק, על מנת לא להגדיל את הצפיפות, תכניות חדשות שיאושרו, ושאמורות לכלול גם כך מספר דירות קטנות שגם כך עומד בדרישה ל-20 אחוזים, יוחרגו אף הן, ההוראות יחולו על בניה רוויה וגבוהה של 6 דירות מקבלן לפחות, ובלבד ששטח הדירות יהיה נמוך מ-80 מ"ר ולבסוף, לשר האוצר תהיה זכות לפטור רשויות ספציפיות על בסיסי שיקולים סוציואקונומיים. בנוסף תוקם ועדת חריגים לערים בהן מספר הדירות הקטנות הוא גבוה גם כך, החוק יבוטל ברשויות מקומיות שכבר אישרו אשתקד בנייה של דירות חדשות של 3 חדרים ומטה בהיקף שנקבע והחריגה האחרונה היא, שהחוק יחול על תכניות מאושרות בלבד, ולא על תכניות שיאושרו מעתה והלאה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט עדן טאוור פארק הים, דירות 3 חדרים בבת ים באתר BankNAdlan לחצו כאן

משבר הנדל"ן מספר הזוגות הצעירים ועלייה בתוחלת החיים מחייבים בנייה גדולה יותר של דירות קטנות
הח"כים יוזמי החוק הסבירו כי הגידול במספר הזוגות הצעירים, משבר הנדל"ן ועליית תוחלת החיים, הצדיקו את הדרישה להגדלת מספר הדירות עד 3 חדרים, ונראה כי עד עתה המציאות בפועל היא הפוכה לגמרי וישנה ירידה בהיצע הדירות מסוג זה, משום שעד הרשויות לא "מתלהבות" לתת היתרים לדירות קטנות בשל ההערכה כי דירות קטנות מושכות אוכלוסיות חלשות יותר. עתה יקודמו יותר דירות קטנות והחיסכון יתבטא לא רק במחיר הדירה אלא גם בעלויות הארנונה, וועד הבית שיהיו נמוכות יותר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות