חפש ב:

נקודות זיכוי לשוכרי הדירות

הצעת חוק חדשה שעתידה לעלות מתכננת להעניק נקודות זיכוי למשכירי הדירות שעובדים ולא רשומים כבעלי נכסים, ויכולות להגיע ל-2,250 ש"ח.

צוות בנק נדל"ן|12.7.2016|15:32|1483 צפיות

הצעת חוק חדשה של הח"כית יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו יכולה לשנות את שוק השכירות הישראלי לאתר כששוכרי דירות הרשומים בתור עובדים ואין להם נכסים בבעלותם, יוכלו לקבל נקודות זיכוי שנתיות במס ההכנסה אשר יזכו אותם עד ל-2,250 ש"ח. הסיבה להצעת החוק של חברת הכנסת, השוכרת דירה בעצמה היא בשל חוסר הפרופורציה בין גובה המשכורת הממוצעת היום במשק, לבין מחירי השכירות והדירות לקנייה. לטענתה הצעת החוק נועדה להקל על האזרח העובד, שנאלץ להתמודד עם יוקר המחייה שרק עולה בשנים האחרונות. עם זאת, הצעת החוק עלולה לא רק לשנות את חיי השוכרים בלבד, אלא גם לגרום למשכירי הדירות להתמודד עם המס הקבוע בחוק, ממנו מתעלמים היום כשליש ממשכירי הדירות.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הנחה למשכירי הדירות ומאבק במעלימי המס משכירות
ח"כ מלינובסקי רואה בהצעת החוק כפתרון מוצלח נגד מעלימי המס בשוק השכירות. לפי רשות המסים, מעל לשליש ממשכירי הדירות בישראל מעלימים כיום מס ע"י אי-הצהרת הנכס ברשותם בנכס מניב. הענקת נקודות זיכוי לשוכרי הדירות תעזור לרשות המסים בעדכון מאגר משכירי הדירות בישראל ואכיפת תשלומי המס מבעלי הנכסים וכך תגביר את הכנסות המדינה ממיסים. אך נשאלת השאלה כיצד יוכלו השוכרים לדווח על עצמם כשוכרי דירה ונכון להיום, כאשר אין עדיין מערכת בקרה שכזו, לאי דוע כמה פרויקט שכזה יעלה למדינה והאם הוא ייושם בסופו של דבר.

לעמוד הפרויקט השקעה ביחידות גן באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

כיום שישנם שלושה מסלולים להקלות מיסוי
מתחילת שנת 2016 רשות המסים קבעה מספר כללים לתשלומים והקלות מס על הכנסות של יחידים מהשכרות דירה למגורים וכיום ישנם שלושה מסלולי מיסוי: פטור ממס מלא או חלקי, חיוב במס מופחת של עד 10 אחוזים, וחיוב במס לפי מדרגות מס בהנחה שהדירה מושכרת למגורים. במידה וסכום ההכנסות החודשיות משכר דירה לא יעלה על 5,070 ש"ח, הפטור המלא על ההכנסה מהדירה יקבל תוקף ולמעשה, דירה שהשכירות בה הוא 5,070 ש"ח בחודש ומטה, לא אמורות לגרום להתנגדויות מצד משכירי הדירות להיכנס לבקרת המדינה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מטרת העל של שינוי מדרגות המס הוא להיאבק במשקיעי הדירות שמעלים את מחירי השכירות
כשמדובר בחיובי מס שעל פי מדרגות מס של בעלי הנכסים, מדרגת המס הראשונה תעמוד על 31 אחוזים, ייתכן שמדובר בחשד להעלמת מס, משום שהתשלום של בעל הדירה גבוה, וייתכן כי ינסו לחסוך בתשלומי המס ולהעלים סכומים משמעותיים. מסלולי המיסוי המופחת נועדו לשווק השכרת דירות מתוך ההנחה שבעלי הנכסים אינם מתפרנסים בצורה מוחלטת מהשכרת הנכסים. בשנת 2014 מסלול הפטורים לדירות מגורים הוביל להגעת של משקיעים רבים לשוק השכירות שהובילו לעליות של מחירי השכירות במשק בשל ההיצע המועט והביקושים הגבוהים לדירות, במיוחד באזור המרכז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות