חפש ב:

כחלון וגלנט מתכננים הקלות לקבלנים מחו"ל

מאז שפורסם המכרז שיועד להביא חברות בניה זרות לישראל, נדמה כי תוצאותיו לא סיקו את השרים כחלון וגלנט וכעת פורסמו תיקונים מקלים בתקווה שכעת יצטרפו חברות קבלן נוספות.

צוות בנק נדל"ן|11.7.2016|16:56|1598 צפיות

נושא העובדים הזרים הוא נושא אשר מדיר שינה מעינהם של רבין בענף הבנייה הישראלי. בעוד שנציגי איגוד הקבלנים דורש מממשלת ישראל לייבא עובדים זרים נוספים לענף הבנייה, במשרד האוצר והשיכון קידמו אפשרות לייבא דווקא חברות קבלן זרות, אשר יגיעו לישראל וישתמשו בציוד הפרטי שלהם ובעובדים הפרטיים שלהם כדי לזרז את קצב הבנייה ולייצר תחרות בשוק שיעזרו להוריד את מחירי הדירות. מיותר לציין כי באיגוד הקבלנים לא מתלהבים מהנושא ומבקשים מהממשלה לבטל את הבאת חברות הקבלן הזרות מחשש שאלה יגרמו לקריסתן של חברות הקבלן הישראליות, אך דווקא עכשיו במשרד השיכון החלו להקל את תנאי הסף למכרז הנוגע לחבורת הקבלן הזרות כדי שיותר חברות יוכלו להתחרות מביניהן מי היו השישה שיוכלו לקבל אשרת עבודה בישראל.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



ההקלות נועדו כדי למשוך עוד ועוד חברות קבלן זרות
מתן ההקלות נועד על מנת לעודד עוד חברות בנייה זרות, שלא יכולות לעמוד בתנאי הסף של המכרז הקודם ולכן לא יכלו לגשת אליו בתקווה שעם יותר חברות שיגיעו, יהיה אפשר להדביק את הפער של מספר התחלות הבנייה להם דרוש, כדי להתחיל ולהתמודד עם מצוקת הדיור הישראלית, לספק דירות מקבלן, ולעמוד בדרישה של מינימום 60 אלף התחלות בנייה בשנה. עד היום הביעו המכרז קרץ לחברות ממגוון ממדינות כגון סין, טורקיה, אוקראינה, ברזיל וגרמניה, אך כדי להפוך את המכרז לאטרקטיבי יותר ולהראות שהוא מצליח, ביקשו במשרד השיכון להקל על תנאי הקבלה על מנת שעוד חברות יוכלו להתמודד בו. 

הקלות בתנאי הסף כגון שנות וותק, מחזור שנתי וניסיון כקבלן מבצע
ההקלות השונות שנעשו כעת במכרז עוסקות במחזור ההכנסות השנתי המינימלי אשר נדרש מכל חברה שהמעוניינת להצטרף. המכרז המקורי דרש מהחברות השונות להציג מחזור שנתי של 500 מיליון דולר, ואילו במכרז החדש החברות נדרשות להציג מחזור שנתי של 300 מיליון דולר בלבד הכולל גם הכנסות של חברות־בת בתחום הבנייה. הקלה נוספת נוגעת לניסיון הבנייה שהחברות נדרשות להציג. על פי המכרז הישן, החברות נדרשו להציג ניסיון כקבלן מבצע בהיקפים של 3,000 מ"ר לפחות, בדירות, מחסנים, חניות מקורות ומקלטים הנחשבים כבנייה למגורים ובמכרז החדש, יוכלו החברות להוסיף לסעיף זה גם יחידות דיור בבתי מלון, בניית בתי אבות ובנייה של מעונות לסטודנטים. לבסוף המרכז החדש מציג גם הקלות הנוגעות לכוח האדם שמעסיקות החברות כשבמכרז החדש בוטלה הדרישה למספר שנות וותק מינימאליים של מפקחי העבודה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הקבלנים הישראלים ממשיכים לצנן את הרוחות
במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד האוצר בונים הרים וגבעות על החברות הזרות שיעזרו לענף הבנייה הישראלי לא רק על ידי הדבקת הפערים, אלא גם בהבאת שיטות בנייה מתקדמות, כגון הבנייה הטרומית־מודולרית שידועה בקיצור משך הבנייה הממוצע בכחצי שנה. הקבלנים הישראלים ממשיכים בצינון הרוחות כאשר הם טוענים כי כל אלה יוצרים מצג שווא אצל הציבור כאילו המכירים עומדים לרדת בחצי מחיר אך בסופו של דבר הממשלה לא תעודד ירידת מחירים, אלא הפסקת עלייתם בלבד. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות