חפש ב:

צניחה של 18 אחוזים ברכישת דירות

האם ענף הנדל"ן עובר שינוי משמעותי? לפי הנתונים המוצגים היום, נראה כי משקיעי הנדל"ן עוצרים את הפעולות שלהם בשוק הנדל"ן וכתוצאה מכך ישנה ירידה משמעותית ברכישת דירות.

צוות בנק נדל"ן|11.7.2016|15:57|1392 צפיות

נכון לחודשים אפריל ומאי, נראה כי ענף הנדל"ן למגורים מראה על סימני עצירה. הכלכלן הראשי של משרד האוצר פרסם סקירה שערך כי בחודשים הללו מספר העסקות לרכישת דירה עמד על 9,000 דירות, נתון  אשר מהווה ירידה של 18 אחוזים ברכישת דירות לעומת חודש מרץ. כשכמות העסקאות נאמד מול שנת 2015, מדובר בירידה של 5 אחוזים בלבד. עוד הוסיף הכלכלן הראשי כי את הירידה בעסקות הובילו משקיעי הנדל"ן עם ירידה של 37 אחוזים בכמות העסקאות בהשוואה לשנת 2015. בנוסף הסקירה מעלה כי בהפרדת הרכישות בין דירות מקבלן לדירות יד שניה, מספר הרכישות של דירות חדשות הוא זה שנמצא בירידה מתמשכת במהלך החודשים אפריל-מאי בשיעורים מצטברים של 20 אחוזים לעומת חודש מרץ. מכירות דירות יד שנייה רשמו ירידות מתונות יותר של 14 אחוזים בממוצע.



ירידה במשקיעים ותוכנית למשתכן מובילים לירידה בעסקאות לרכישת דירות
כשבוחנים את הסיבות לירידת העסקאות ברכישת הדירות, נדמה כי הגורם המוביל לכך הם משקיעי הנדל"ן אשר בוחרים לעצור את השקעותיהם, כנראה בשל שינויי המס שביצעו במשרד האוצר ע"י שר האוצר משה כחלון, אחר סיבה נוספת לירידת העסקאות וכנראה כזו שתוביל לתנופה הפוכה בעוד כמה חודשים היא תוכנית הדגל של כחלון "מחיר למשתכן" אשר מושכת אליה קהל רב של ישראלים המעוניינים לנסות את מזלם ולנסות לרכוש דירה במחיר מוזל. פרויקטים אלה מושכים מספר גבוה בהרבה מכמות הזוכים האפשריים אשר גורים לנתונים הפכפכים בשוק. כעת נראה כי ישנה ירידה בעסקאות הדירות, אך מצד שני, כאשר מאוכזבי התוכנית או  הקהל שלא יזכה בדירות יחזור ל"שוק הפרטי" תהיה הצפה מחודשת של מתעניינים בדירות יד שנייה ודירות חדשות.

לעמוד הפרויקט דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

2100 עסקאות בלבד
הכלכלן הראשי הוסיף ואמר כי בראיה היסטורית, רמת העסקות בדירות יד שנייה בחודש מאי האחרון, נמצאת בחלק התחתון של פילוג העסקאות במהלך 8 השנים האחרונות ויתרה מזאת, בהשוואה לרמת העסקות במאי עצמו, נמצא כי רק במאי של שנת 2011, הזכורה לרוב כשנת המחאה החברתית, ובמאי 2014 בזכורה ע"י המתנת הציבור לתוכנית מע"מ אפשר של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, נרשמו רמות עסקאות נמוכות יותר בדירות יד שנייה. את הסקירה לדירות יד שנייה אפשר לייחס בהחלט למשקיעי הדירות שעיקר פעילותם הייתה בשוק דירות היד שנייה. המספר הכולל של דירות אשר נרכשו לצורך השקעה באזור המרכז, במהלך החודשים ינואר עד מאי 2016, עומד על 2100 דירות בלבד. כמות הנמוכה ב-7 אחוזים מזו שנרכשה ביוני 2015, אז נרכשו דירות רבות לצורך השקעה לפני ששינויי המס ייכנסו לתוקף.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן באזור הצפון באתר BankNadlan לחצו כאן

מחיר למשתכן מבטל השערות כי בלוד ובעפולה יקומו שכונות חלשות
בכל הנוגע למחיר למשכתן עולה כי בעקבות התוכנית, בחודש אפריל, מספר רוכשי דירה ראשונה עלה לנתונים הגבוהים זה מספר שנים כעת משהחלו המכירות בפועל במסגרת תוכנית ממשלתית זו. הפרויקטים ששווקו בעפולה, רחובות ולוד, הובילו את רכישות הזוגות הצעירים לרמות שלא ראו מספר שנים והפריכו טענות לפיהן יגיעו לפרויקטים אלה אוכלוסיות חלשות העלולות ליצור "שכונות מוזנחות". לפי נתוני העסקאות, השכר החציוני של בעלי משקי בית השונים שרכשו דירה במסגרת "מחיר למשתכן" בעפולה עמד על 13.7 אלף ש"ח לחודש והשכר הממוצע עמד על 16.7 אלף ש"ח.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות