חפש ב:

תוכנית הענק תמ"א 1 אושרה

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר את תוכנית המתאר הארצית תמ"א 1 לוועדות המחוזיות. לטענתם התוכנית תוסיף כחצי מיליון דונם שטחים מוגנים הכוללים יערות, שמורות טבע וגנים לאומיים.

צוות בנק נדל"ן|6.7.2016|16:36|2203 צפיות

לאחר דיונים רבים והתנגדויות שנמשכים כבר כ-ארבע שנים, היוזמה לאחד את כלל תוכניות המתאר לתוכנית ארצית אחת שתפקח על הנעשה מתחילה לרקום עור וגידים כאשר תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 1 אושרה אתמול (ג')  ע"י המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות ראש מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי, וכעת היא מועברת להערות הוועדות המחוזיות. התוכנית, שהתקבלה עוד בשנת 2012, ע"י הממשלה הקודמת, תאחד את כלל תוכניות המתאר הארציות הרבות, למעט תמ"א 35, ותשמש ככלי העיקרי עבור הקצאת שטחים ורצועות חוף לטובת שימושים ציבוריים עתידיים.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



תוכנית המתאר הארצית קמה כדי לאחד 300 תוכניות לכדי תוכנית אחת ברורה
בעקבות הקמתן של מעל ל-300 תוכניות מתאר אזוריות, שיצרו סבכים ביורוקרטיים רבים של כפילויות וסתירות, ויצרו קושי בזיהוי מדיניות תכנון תקפה במקום מסוים, הוחלט לאחד ולתמצת את כלל תוכניות המתאר הארציות לתוכנית מתאר ארצית אחת, שתפרט תכנון בתחומים שונים כמו מים, אנרגיה, קרקע, דרכים ושטחים פתוחים. הצורך העיקרי בתוכנית היה לסייע לקדם ולייעל תוכניות, על ידי הבהרת והפשטת ההליכים התכנוניים ומניעת סבכים משפטיים ורגולציות מיותרות אשר מיועדים להביא לקידומן המהיר של תוכניות בתחומי הדיור ולקצר בצורה משמעותית את מסלולי התכנון.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

תוכנית המתאר החדשה מאפשרת בנייה של עד 100 מטר מחופי ישראל
אחת הביקורות הקשות ביותר כנגד מתן התוקף לתוכנית המתאר הארצית תמ"א 1, היה כנגד היכולת החוקית של התוכנית, לעקוף את חוק הגנת החופים, שקבע כי חל איסור מוחלט לבנות במרחק פחות מ-300 מטרים מקו החוף. ארגונים ירוקים רבים ניסו להפיל את התוכנית בטענה שכעת, המדינה תכשיר הקמת מבני יוקרה ומלונות שישרתו אינטרסים זרים ובעלי הון שיוכלו להרשות לעצמם לגור בדירות מול הים בזמן ששאר הציבור הישראלי יאבד עוד מהחוף והטבע הארצישראלי שגם ככה נמצא במיעוט אל מול האוכלוסייה הגדלה בישראל והצורך בהרחבת הערים. אל טענות אלה, הסבירו יוזמי תוכנית המתאר, כי תמ"א 1 מאגדת את השטחים הפתוחים לסוגיהם - שמורות טבע, גנים לאומיים, נחלים וחופים למכלול אחד, ועם הגידול באוכלוסייה והצפיפות הגוברת, התוכנית תוכל להוסיף עוד חצי מיליון דונם של שטחים מוגנים, מעבר לשטחים השמורים כיום בתוכניות המתאר הארציות הקיימות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

במנהל מסבירים כי תמ"א עוד תוסיף כחצי מיליון דונם לשטחים השמורים והמוגנים
לבסוף אושרה התוכנית בטענה שבמינהל התכנון מציינים כי חופי הים קיבלו "מעמד מיוחד" בתמ"א 1 ונקבע כי חוף הים הוא "נחלת הכלל הנגיש ביותר להנאת כלל הציבור", בזמן שהארגונים הירוקים מציגי כי כעת ב-13 אלף דונם של שטחים פתוחים בקרבת חופי הים הישראלים, יאפשרו בנייה של כפרי נופש ובתי מלון, יושלמו בניית אתרים קיימים שבנייתם הופסקה בעקבות חוקה הגנת החוף ויאשרו הקמה של מתקני תשתית. עוד הוסיפו במנהל כי הושג עיקרון לפיו יסומנו פארקי חוף עירוניים מחוץ לתחום 100 מטרים בחופים ויישארו כרצועות ירוקות ויאפשרו בהם שימושים לטובת הציבור בלבד. את העיקרון גם אישרו לטענתם נציגי רשות הטבע והגנים ובמשרד להגנת הסביבה, עוד בטרם הדיון בשלישי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות