חפש ב:

הכללים שעליכם להכיר כשלוקחים מתווך

מחפשים לרכוש דירה, חשבתם לשכור דירה במרכז והתעייפתם מלחפש בלוחות השונים? ישראלים רבים בוחרים להשתמש בשירותי המתווך אך אינם מודעים לחבות החלות עליו בחוק וכיצד לזהות רמאים.

צוות בנק נדל"ן|6.7.2016|15:32|1174 צפיות

מחפשים לקנות דירה חדשה או יד שנייה? חושבים לשכור דירה במרכז ורוצים לוודא שהנכס אכן שווה את ההשקעה? ישראלים רבים בוחרים להשתמש בשירותיו של מתווך הדירות בתקווה שזה ימצא עבורם את הנכס הנכון, אך לפני שאתם מרימים את הטלפון ומסכימים לשלם את התשלום עבור התיווך עליכם להכיר את שוק המתווכים בישראל על מנת שתוכלו לדעת מול מי אתם עומדים ואת הכללים שעליכם להכיר כשלוקחים מתווך. האם מתווך הדירות משרת אתכם או את בעל הנכס? והאם הוא רשום כמתווך לפי החוק הישראלי, הקובע כי עליו לשלם אגרה ולהוציא רישיון, שצריך לחדש כל שנה. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עומדים מול מתווך שמשרת רק את רצונותיו האישיים ועלול להטעות אתכם כדי לרכוש נכס שעלול להכניס אתכם לחובות ולהפוך את החלום לסיוט.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



למתווך המקצועי והטוב יש את היכולת לספק את הערך המוסף למוכר וגם לקונה
כשמשבר הנדל"ן ממשיך לפקוד את מחוזותינו והמחירים רק ממשיכים לעלות, חיפוש אחר דירה מקבלן הופך לקשה יותר ויותר כל שנה ושולח את הישראלים המיואשים מלמצוא את הדירה הבאה שלהם אל זרועותיהם של המתווכים השונים, המבטיחים כי ימצאו עבורם את הדירה הבאה שלהם ועוד יעזרו להם להוריד את המחיר. אומנם, המתווכים הישראלים כבר סובלים שנים ארוכות מהסטיגמה שגורמת להרבה אנשים להתרחק מהם ולא להשתמש בשירותיהם, למתווך המקצועי והטוב יש את היכולת לספק את הערך המוסף למוכר וגם לקונה, אך כדי למצוא מתווך שכזה צריך לדעת להכיר את המתווכים אשר עובדים ללא רישיון ומעוניינים להעשיר את חשבון הבנק שלהם בלבד. 

בעקבות חקירה סמויה נחפשו מעל למאה מתווכים הפועלים ללא רישיון
רק לאחרונה נחשף כי ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מגיעים תלונות רבות על מתווכים הפועלים ללא רישיון ובעקבות מספר התלונות הגבוה נפתחה חקירה סמויה שארכה מספר חודשים, וכאשר הפכה לגלויה, נתפסו למעלה ממאה מתווכים אשר פעלו ללא רישיון העומדים כעת מול בתי דין כשהעונש המרבי על כל עבירה, הניתן במסגרת כתב אישום, עומד על שנה מאסר ועד כ-900 אלף ש"ח קנס. מכאן, אם אתם החלטתם להיעזר בשירותי המתווך, תחילה בדקו האם למתווך יש רישיון בתוקף. מותר לבקש תעודה, ולדרוש לוודא שהיא מעודכנת. במקביל, ניתן לבדוק בקלות האם המתווך רשום ברשם המתווכים בתהליך פשוט. עפ"י נתוני משרד המשפטים, כיום ישנם בישראל 17,655 מתווכים בעלי רישיון תיווך תקף.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט אשטרום בנאות פרס בחיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

הבדיקה אחר רישיונו של המתווך היא קלה ופשוטה
למתווך, המספק שירות, יש אחריות כלפי המוכר או הרוכש, ולכן מתווך שמבצע עבירה או ביצע את עבודתו שלא כראוי כגון שיתוף פעולה עם שני הצדדים ללא ידיעתם אחד מהגורמים מסתכן בשלילת רישיונו ולעסוק במקצוע. בדיקה פשוטה האם המתווך מחזיק ברישיון תקף, יכולה למנוע מישראלים רבים את עוגמת הנפש בעסקה הכי גדולה שיעשו בחייהם. הבדיקה נעשית בכניסה לאתר משרד המשפטים באינטרנט - בדף הבית הראשי קיימת מסגרת הזוכה לכותרת "איתור יחידות ועדות" - בשורת החיפוש עליכם לרשום "רשם המתווכים" - בשלב שלאחר מכן צריך ללחוץ על "מעבר לאתר היחידה" וכעת תגיעו לדף הראשי של רשם המתווכים בו תוכלו לקבל את המידע אודות הרשם והמקצוע. באותו העמוד ישנו לינק "רשימת מתווכים מורשים" ולחיצה מהירה עליו תוביל אתכם לעמוד בו תוכלו לקבל את הרשימה המלאה של המתווכים המורשים ועיר המגורים שלהם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות