חפש ב:

מס על השכרת דירה

בישראל ישנם מסלולי מס החלים על הישראלים המעוניינים להשכיר נכסים שברשותם ולגבות מהם מס על נכס מניב רווחים. מהם מסלולי המס? האם ישנם פוטורים? וכיצד בוחרים את המסלול הנכון?

צוות בנק נדל"ן|6.7.2016|14:55|1897 צפיות

בישראל, השקעה בדירה לצורך השכרה מתבררת כהשקעה מוצלחת במהלך שנות משבר הדיור. כמובן שהתקופה זו עלולה להתהפך, אך כיום וגם בראייה לעתיד, נראה כי השקעה זו תמשיך להיות מניבה ורווחית. היתרון הנוסף לכך, הוא שבישראל, המס על השכרת דירה לצורך מגורים הוא נמוך לעומת מיסי רווח אחרים כגון, שכר עבודה, רווחים בבורסה ועוד. מס ההכנסה מציע למתעניינים לבחור את מסלול המס אותו הם מעוניינים לשלם לפי שלושה מסלולים שונים: מסלול של פטור ממס על השכרת הדירה, מסלול חיוב במס מופחת של 10 אחוזים וחיוב במס לפי מדרגות מס. בחירה נכונה של מסלול המס יכולה לצמצם משמעותית את חובת המס על ההכנסות משכר דירה. 

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



מסלול פטור ממס
רובם של בעלי הנכסים המשכירים דירות נמצאים במסלול הפטור מס, שלהם דירה אחת, וששכר הדירה ממנה אינו עולה על 5,070 ש"ח בחודש. מעבר לכך ישנם תנאים נוספים לקבלת פטור כגון ייעוד למגורים, דירה שאינה רשומה בספרי העסק, ודירה המושכרת לפרטיים. תקרת ההכנסה משכירות כוללת את כלל הכנסות השכירות של המשפחה (כולל ילדים עד גילאי 18) כשבמסלול זה יש אפשרות לקבלת פטור חלקי. כאשר סכום ההכנסה החודשית מהשכ"ד גבוה מתקרת הפטור של כ-5,000 ש"ח, אך אינו עולה על 10,000 ש"ח, ניתן לחשב את הפטור במספר אופנים: הפחתה מההכנסה החודשית משכ"ד שהתקבלה בפועל את סכום תקרת הפטור, וההפרש ביניהם ייחשב כסכום עודף. הפחתה מסכום תקרת הפטור את הסכום העודף. ולבסוף, ההפרש המתקבל הוא הסכום הפטור ממס. כדי להסדיר את תשלומי המס במקרים של "פטור חלקי" עליכם לפתוח תיק, המיועד לדיווח על השכרת נכסים במשרדי מס הכנסה.

מס מופחת בשיעור של 10 אחוזים
במידה וההכנסה משכר הדירה עולה על 10,000 ש"ח, הפטור לא יחול והסכומים הנכנסים בהכנסה החודשית משכר דירה יהיו חייבים במס. אבל, במקרים מסוג זה, ניתן לבחור במסלולי חיוב מס מופחת בשיעור של 10 אחוזים. מסלול זה תקף בתנאי שהדירה משמשת למגורים בישראל ובמידה וההכנסה מדמי השכירות איננה הכנסה מעסק. המשתמשים במסלול לא יכולים לנכות הוצאות הקשורות לדירה, כולל פחת. תחילה נראה כי לכאורה יש פגיעה במשכיר הדירה שלא מוכרות לו הוצאות, אך בפועל שיעור המס הנמוך הינו הטבה שעולה לרוב משמעותית על אי ההכרה בהוצאות. התשלום צריך להתבצע מיד לאחר סוף השנה, עד 20 יום, במסגרת שובר דיווח הנמצא במשרדי המס.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

חיוב לפי מדרגות המס
מס על השכרת דירה במסלול חיוב לפי מדרגות מס נקבע לפי שיעור המס השולי של המשכיר כאשר מתחשבים במכלול הכנסותיו. מדרגת המס הראשונה למשכירי דירות, הינה 30 אחוזים, חוץ ממי שמלאו לו בשנת המס 60 שנה ומעלה. עתה ניתן לדרוש הוצאות שוטפות הקשורות לנכסים המושכרים וכאשר נכס מסוג מסלול המס הנ"ל יימכר, הפחת אותו דרש המשכיר ינוכה מסכום הרכישה ,לטובת חישוב מס השבח.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות