חפש ב:

הדירות הקטנות חוזרות.....?

החוק שמחייב את הרשויות להוסיף דיור של דירות קטנות (3 חדרים ומטה) מבורך ביותר בקרב הישראלים, אך נדמה שהוא זוכה למספר חריגות גבוה במיוחד וכעת השאלה היא האם יישמו אותו.

צוות בנק נדל"ן|6.7.2016|14:21|1127 צפיות

הצעת החוק החדשה שמקדמים בכנסת הח"כים אלי כהן ודויד ביטן, קמה כדי לחייב את היזמים והקבלנים להוסיף דירות 3 חדרים ואף קטנות יותר ולהחזירם לשוק הנדל"ן הישראלי. התקווה היא שבעזרת חוק זה יהיה אפשר להוזיל במעט את מחירי הדירות ולספק מבחר רחב יותר של דירות גם לזוגות הצעירים שנאבקים לרכוש דירה. מדובר בתוספת של 10 אחוזים במספר הדירות החדשות שיבנו ללא צורך להגדיל את זכויות בנייה, כך שבפועל הדירות יהיו קטנות יותר. אם מסתכלים על הנתונים היבשים של שוק הדיור הישראלי, מגלים כי 92 אחוזים מהדירות הנבנות כיום בישראל הן בנות 4, 5 ו־6 חדרים ומדובר במחסור חמור של דירות קטנות אשר מונע מזוגות צעירים לרכוש דירה.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



בשנות ה-90 הדירות 20% מכלל הדירות היו דירות קטנות וב-2015 רק 8%
כדי להבין את חומרת המשבר, צריך להביט מעט אחורה אל שנת 1997, אז 20 אחוזים מכלל הדירות שנבנו בישראל, היו בנות 3 חדרים ומטה. מדובר בשנה בה בנו 13,300 דירות מקבלן, ובשנת 2015 רק 8 אחוזים מסך הדירות שנבנו היו בנות 3 חדרים ומטה, כלומר 3,300 דירות בלבד. תחילה נראה היה כי הצעת החוק החדשה תוכל לשפר את חיי הישראלים המתקשים למצוא דירה, אך כעת מתגלים הסעיפים הקנטים בהצעת החוק שלמעשה יחלישו את כוחו לשנות את המציאות בישראל.

לחוק נוספו מספר סעיפים שלמעשה מחלישים את כוחו לפעול בכל הארץ
הסעיף הראשון שמחליש את עוצמת החוק קובע כי החוק לא יחול על מחוזות הצפון והדרום. הסיבה לקביעה זו היא שתמהיל הדירות הקטנות באזורים אלה גבוה יותר ממילא ומטרת העל של המדינה היא לחזק את הפריפריה בבניית דירות גדולות המיועדות לאוכלוסיות מבוססות יותר שיהיו מסוגלות לכלכל את העיר, אך מישהו שכח שגם משפחות חלשות לרוב מאופיינות מריבוי ילדים ולכן גם הם זקוקים לדירות גדולות יותר. הסעיף השני קובע כי תקום ועדת חריגים שתנפה ערים בהן תמהיל הדירות הקטנות גבוהה ובנוסף, החוק לא יחול על רשויות שכבר אישרו בשנה הקודמת מספר מאושר של דירות שלושה חדרים ומטה בהיקפים המספקים את דרישת החוק. לבסוף, החוק יופעל רק על פרויקטים מאושרים, ולא על פרויקטים שיאושרו מעתה והלאה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט עין שמש בגני תקווה באתר BankNadlan לחצו כאן

החוק נועד לחול על ערי המרכז
על אף שהניסוח החדש של החוק יאפשר לוועדות המקומיות לחייב את תוספות הדיור החדשות, רובן מעדיפות לעכב את הוצאת החוק לפועל מהחשש שיכנסו לשטחם המוניציפלי אוכלוסיות מוחלשות ועתירות שירותים כגון זוגות צעירים וקשישים אשר לרוב מתגוררות בדירות הקטנות, ומצריכות שירותים עירוניים רבים במגוון תחומים כגון חינוך, סיעוד ובריאות ו"עולות" לקופות הערים. נדמה כי החוק נועד לחול על הרשויות החזקות ביותר בישראל, הממוקמות באזור מרכז הארץ במטרה לשנות את המצב שבו פרויקטי ענק נבנים באזורי הביקוש, ללא מענה לציבור הדורש דירות שלושה חדרים ומטה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות