חפש ב:

רישיונות עבודה של 3,000 עובדים זרים חודשו

שר הפנים האריך את חוזי העבודה של 3,000 פועלי בניין סינים השוהים בישראל על מנת לחזק את קצף הבניה ולא לפגוע בפרויקטים המשתמשים בשירותיהם של אותם עובדים.

צוות בנק נדל"ן|30.6.2016|17:24|1757 צפיות

היום (חמישי) אושרו רישיונות העבודה של 3,00 פועלים זרים השייכים לענף הבנייה בישראל ותוקף אשרת שהייתם עמד להסתיים בחודש הקרוב. העובדים, הנמצאים בישראל כבר קרוב לחמש שנים מגיעים ברובם מסין וחידוש האשרות שלהם למעשה מוסיף את כוח העבודה שהיה צריך לעזוב אל כוחות העבודה החדשים שאמורים להיכנס לישראל בתקופה הקרובה, כאשר יגיעו 1,000 פועלים מבולגריה, כ-150 מרומניה וכ-2,800 ממולדובה. בנוסף לכוח עבודה זה, יגיעו עוד 2,000 עובדים נוספים ממולדובה, שכבר עברו תהליכי מיון מקצועיים וכך יגדל מספר העובדים הזרים בענף הבנייה ל-10,000 עובדים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



10,000 פועלים זרים הוא כוח אדם איכותי אך לא מספיק כדי לזרז את קצב הבנייה
10,000 פועלים אלו יצטרפו ל-42,000 העובדים הפלסטינאים ואליהם יצטרפו פועלים נוספים מאוקראינה שחתמה לאחרונה על הסכם עם ישראל להבאת כוח עבודה מימון בבנייה. שר הפנים, אריה דרעי, מסביר כי הוא ממשיך ופועל לקדם את הבאת העובדים הזרים לישראל בכל דרך אפשרית כדי לזרז את משך הבנייה בישראל, אך כבר עתה ברור לעיני כל שגם 10,000 עובדים זרים לא יוכלו לעשות זאת. מספר העובדים הזרים אינו מתקרב לשיא ההיסטורי של שנות ה-90, אז עבדו בישראל כ-20,000 פועלים זרים שקידמו את תהליכי הבנייה בצורה מהירה ומקצועית.

לעמוד הפרויקט מגדלי בכור בנתניה באתר BankNadlan לחצו כאן

הממשלה מתכננת לאשר את כניסתן של חברות קבלן זרות שיביאו עימן עוד 10,000 פועלים זרים
בחודש פברואר 2016 הכריזו שרי האוצר ושיכון בקבינט הדיור, משה כחלון ויואב גלנט, ממפלגת כולנו כי הממשלה בחרה לפעול על מנת שתייבא לארץ עשר חברות בנייה זרות, עם העובדים שלהן על מנת לשפר את ענף הבנייה בישראל, לייצר תחרות ולהוסיף מחירים. כל חברה זרה, תוכל להביא עמה 1,000 פועלים כך שסך כל הפועלים הנוספים שיגיעו לישראל יעמוד על 20,000 פועלים זרים, במטרה שיגבירו את תפוקת הענף למגורים. בעזרת החברות הזרות, שיתפקדו כקבלני משנה בלבד יהיה אפשר לייצר בישראל כוח עבוד מיומן ואיכותי שיגדיל את מספר הדירות מקבלן ויזרז את קצב הבנייה. דרך פעולה זו נבחרה לאחר שקבינט הדיור נכשל במגעיו לחתימת הסכם עם ממשלת סין להבאת אלפי פועלים סינים לישראל. במטה הדיור מעריכים כי יישום ההצעה יביא להגדלת הדירות שבנייתן מסתיימת, מ-45 אלף דירות חדשות ב-2015 ל-60 אלף ב-2016.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

וועד הקבלנים הארצי מתנגד לחברות הבנייה הזרות ומסביר כי ייבוא של עובדים בלבד יהיה מספיק
מוועד הקבלנים הארצי נמסר כי הם מתנגדים בכל תוקף להבאת חברות הקבלן הזרות משום שהדבר אינו נחוץ ולמעשה יוביל לקריסתן של חברות ישראליות ויגרום לפיטורי עובדים בענף הבנייה הישראלי שרק יפגע בשוק. הקבלנים מסבירים כי אינם זקוקים לעזרה מקצועית זרה אלא לפועלים זרים שיעבדו תחתם, וכך החברות הקבלניות הישראליות יוכלו לעשות את אותה העבודה שיבצעו קבלני המשנה הזרים ללא הסכנה שבפשיטת רגל  לחברות ישראליות. כבר היום ישנן חברות בנייה ישראליות שנמצאות בקשיים כלכליים בעקבות משבר הדיור שמעלה את מחירי הבנייה בעקבות כל אירוע ביטחוני קטן המתרחש בגבולות ישראל ושכוח האדם בו נחשב לפחות איכותי והבאת חברות זרות עלול להיות הקש שישבור את גבן ויוביל אותן פשיטת רגל כלכלית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות