חפש ב:

רמת השרון בדרך להסכם גג להוספת 40 אלף דירות

האם עומדת להשתחרר בלב גוש דן קרקע נוספת שתופשר לבנייה ותוסיף לאזור עוד עשרות אלפי דירות חדשו? אם אתם שואלים את אנשי עיריית רמת השרון אז התשובה היא כן.

צוות בנק נדל"ן|29.6.2016|15:33|3268 צפיות

עיריית רמת השרון ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל), מקיימות משא ומתן ארוך במהלך השנה האחרונה, על מנת לגבש הסכם במתכונת דומה להסכם גג, שמטרתו להוסיף בנייה של 40 אלף דירות חדשות ברמת השרון בעתודות הקרקע הדרומיות של העיר. אנשי משרד האוצר לוקחים את המשא ומתן הזה ברצינות משום שמדובר בפריים לוקיישן ואחד מאזורי הביקוש הגדולים בישראל, בלב ליבו של גוש דן, מעט צפונה מת"א, שלא נשארו לא עוד קרקעות רבות לבנייה. היתרון הנוסף של הקרקע המדובר היא הקרבה שלה לאזורי תעסוקה, כבישים מהירים ותחבורה ציבורית.



הסכם הגג הגדול ביותר בתולדות ישראל
במידה וההסכם החדש יבשיל, הוא יהפוך להסכם הגדול ביותר שנחתם בישראל. עד כה ההסכם הגדול ביותר נחתם בין רמ"י ועיריית אשקלון להוספת 30 אלף דירות מקבלן, אך עתה בעיריית רמת השרון הולכים לעבור את המספר האסטרונומי הקודם. הפרויקט הינו יוצא דופן מזווית נוספת שכן פיתוח עתודות הקרקע הללו ישנה את רמת השרון ויכפיל את האוכלוסייה בעיר שקיום מאכלסת מעט מעל ל-40 אלף תושבים ב-15 אלף משקי בית. היתרון של חתימה על הסכם גג הוא בהבטחה של המדינה לקדם את התוכניות במהירות גבוהה מפרויקטים בשוק הפרטי כאשר המדינה מתחייבת לטפל בנושא התשתיות, מוסדות הציבור, הכבישים והתחבורה האמצעות ההכנסות שיגיעו משיווק הקרקעות. אם הפרויקט אכן יצא לפועל, מעריכים כי הפרויקט ייעשה בתקציב של 4 מליארד ש"ח.

לפרויקטים באזור השרון באתר BankNadlan לחצו כאן

ארבע מתחמים המקיפים את רמת השרון כולה
לפי ההסכם, השכונות החדשות שיוקמו בעתודות הקרקע שיופשרו לבנייה יחולקו לארבעה מתחמים שונים, המצויים בהליכי תכנון והפשרה כבר כמה שנים. המתחם הראשון הוא מתחם פי גלילות, בו מתוכננות להיבנות כ-9,000 דירות חדשות, ובשנת 2018 מתוכננת לצאת לאישור תוכנית מפורטת שתשווק סופית את הקרקעות במקום. המתחם השני מתוכנן להתמקם בשטחים במערב רמת השרון, בין העיר לנתיבי איילון, ובהם יש פוטנציאל לבנות מ-12 ועד 14 אלף דירות חדשות שחלקן מתוכננות להחליף מספר מחנות צה”לים שיתפנו עד סוף שנת 2019. המתחם השלישי ממוקם במזרח העיר, בו עומד כיום מתחם תעש שיתפנה בתחילת העשור הבא כאשר בשטח המפעל יקומו עוד 10,000 דירות חדשות והמתחם האחרון, והבשל ביותר, הוא רצועת הנופש הממוקמת מדרום לכביש 5 בין נתיבי איילון לכביש 4, בו מתוכננים להיבנות 7,000 דירות חדשות. התוכנית האחרונה כבר נמצא בשלבי אישור אחרונים ולפי הערכות ב־2017 הקרקע תשווק במסגרת מחיר למשתכן. לעומת זאת המתחם השני והשלישי עוד צפויים לעבור תהליך ארוך של בדיקת מזהמים בעקבות פעילות הבסיסים והמפעלים וברמ”י מבקשים להתכונן לבעיות שעלולות לצוץ כשהתוכניות הללו יבשילו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ההתנגדויות כבר בדרך
אך עם התוכניות של המדינה והעירייה, כבר החלו להישמע קולות המתנגדים לתוכנית ברצועת הנופש מצד תושבי רמת השרון ותל אביב שטוענים כי השכונה החדשה שעומדת לקום תפגע באורח חייהם. בנוסף, צפוי להתנהל מאבק עם מאות בעלי קרקע פרטיים, על הרווחים שוכלו לגזור ולבסוף, רמ"י כבר מקדמת תהליך של פדיון קרקעות ממאות חקלאים שחכרו אותן. התוכנית לרצועת הנופש מתוכננת לקבל את אישורה כבר בשנה הקרובה והיא כוללת סלילת כביש במקביל לכביש 5, ומתחתיו תקום מנהרה לתשתיות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות