חפש ב:

בועת הנדל"ן בישראל תתפוצץ, השאלה מתי

בכנס הנדל"ן השנתי של ארנס אנד יאנג הכריז יו"ר מיטב דש כי מחירי הדירות ירדו כאשר הציבור הישראלי יעצור שצף הביקוש לרכישת דירה וכך יכריח את היזמים להוריד מחירים עד שהמדינה תוכל להשתלט על היצע הדירות.

צוות בנק נדל"ן|28.6.2016|17:9|3525 צפיות

כנס הנדל"ן האחרון של חברת ארנדט אנד יאנג שנערך בת"א, הציג מספר נואמים, אך הבולט בהם היה יו"ר מיטב דש, צבי ספטק, בנאומו שניסה להבליט את בועת הנדל"ן בישראל. לטענתו מחירי הדירות יכולים לרדת ואין מדובר בעתיד שחור וקבוע לאזרחי ישראל. עוד הוסיף ואמר כי ישנה מגמה שמעודדת עליית מחירים והיא הביקוש המוגזם של הישראלים לרכוש דירה עכשיו לפני שהמחירים ימשיכו לעלות. מגמה זו היא למעשה חלק מהסיבות לעליית המחירים משום שהישראלים אינם עוצרים וממתינים לטיפול הממשלה כדי לראות תוצאות אמיתיות בשוק הדיור, אלא רצים וקונים ללא שום הבחנה, וכך הם מאפשרים לקבלנים וליזמים להעלות את המחירים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



יש אינטרס של ענף הבנייה ליציבות השוק בלבד ולא לירידת מחירים
שאולי לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטין, נאם גם הוא בכנס, יצא בהכרזה מעט תמוה כאשר הסביר כי לאף גורם בשוק אין באמת רצון שהמחירים ירדו. אומנם, לטענתו, אין לאותם גורמים בענף רצון שהמחירים ימשיכו לעלות, אלא שהשוק יתייצב בלבד. עוד הוסיף כי אם ברצונה של המדינה להוריד מחירים כל שעליה לעשות הוא להוריד את החסמים השונים כגון היתרים והגבלות שונות שמעכבות את קידום הבנייה והזכיר את הוראת השעה של אריאל שרון בשנות ה-90, כשהיה שר השיכון והבינוי ושחרר את החסמים כדי לספק היצע למיליונים העולים שהגיעו מברית המועצות.

ענף הבנייה עלול לעצור פרויקטים עד אשר יהיו משתלמים כלכלית לטענתם
בניגוד לדבריו של צבי ספטק, טענו אחרים כי שוק הנדל"ן הישראלי אינו נמצא בבועה והסבירו שכאשר תהיה ירידת מחירים, ענף הבנייה יפסיק לייצר עד אשר תהיה התפרצות מחירים שוב, ולכן האינטרס המדיני הוא לא להוריד את מחירי הדיור אלא רק לייצב אותם. היעד שמציב לעצמו הענף הוא יציבות במחירים. הערות אלה מסתירות  הלך רוח אמיתי שישארי ישראלים רבים תמוהים בכל הנוגע ליכולת האמיתית של המדינה לפתור את משבר הדיור ולהשיב את השוק על כנו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם הציבור הישראלי יכול להוריד את מחירי הדירות?
צבי סטפק המשיך והגיב לדברים אלה כשטען שהציבור עצמו יכול להפסיק את עליית המחירים. כמו שהוראת השעה של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד הובילה עשרות אלפי ישראלים לעצור מלרכוש דירות מקבלן ומכירי הדירות עצרו, כך ניתן לעשות כעת ולהוביל לירידת מחירים. דרך פעולות בשטח ניתן לחזור לשנים שהמחירי הדירות ירדו. בין 1996 ל-2006 המחירים ירדו ריאלית ב-25 אחוזים וגם היום הדבר אפשרי. השאלה היא עד כמה הציבור הישראלי יהיה סבלני והאם תוכניות להורדת המחירים יתבצעו במלואם ולא יעצרו אות יישתנו שוב ושוב כמו תוכנית מע"מ אפס שלאחר ביטולה רק גרמה לעליית מחירים נוספת. לשם כך הציבור הישראלי ייאלץ לשנות את מבטו הנתון על שוק הנדל"ן אך האם בעלי הדירות בישראל באמת רוצים שמחירי הדירות ירדו?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות