חפש ב:

רשויות העולם נגד תופעת ה-Airbnb

רשויות ברחבי העולם החלו לפעול על מנת להגביל את פעילות האתר להשכרת דירות לטווח קצר לתיירים מחשש שזה פוגע בשוק הנדל"ן המקומי. לאחרונה אושרה הצעת חוק בסנאט בניו יורק שעלול לפגוע קשות בפעילות האתר.

צוות בנק נדל"ן|22.6.2016|11:34|3776 צפיות

נדמה שאנו עדים לאחד מן המאבקים הקשים ביותר בעולם כשאתר השכרת הדירות לטווחים קצרים Airbnb, "זוכה" להתקפות מערי העולם כולו, אשר מנסות למנוע את פעילותו, אשר פוגעת בהכנסה מתיירות. ענף המלונאות הוא זה שבולט בקידום המאבק באתר ומעודד כ-200 מדינות לפעול בנושא בטענה ש-Airbnb מובילה לצמיחה בכמות הבתים המשמשים בפועל בתור מלונות לא חוקיים. לדבריהם מדובר בהפרה של חוק רישוי העסקים, קודי הבטיחות ודרישות אחרות. בנוסף, גם בעלי הבתים רבים הצטרפו למאבק לאחר שלא ידעו שהדיירים שלהם השכירו את דירותיהם מחדש ובעקבות כך, סבלו מבלאי מוגבר.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



מדינת ניו-יורק מובילה הצעות חוק חסרות תקדים
הסנאט של מדינת ניו יורק אישר השבוע חקיקה שמכוונת לאסור על משתמשי Airbnb פרסום של חלק מההשכרות לטווח קצר. המתקפה החדשה מצד המחוקקים כנגד החברה, באחד מהמוקדים הבולטים ביותר שלה, והצטרפה למעשה אל החלטת האיסור להשכרת חדרים מעל ל-30 יום, במידה והדיירים אינם נוכחים. במסגרת החוק החדש, אנשים אשר ימשיכו לפרסם הצעות שכגון אלה מסתכנים בקבלת קנסות של עד 7,500 דולר, אשר יהפוך את מדינת ניו יורק לסמכות השיפוטית הראשונה בעולם האוסרת על מודעות להשכרות לטווח קצר.

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כן

רשויות ברחבי העולם נאבקות באתר מחשש לבריחת תושבים והתחמקות מתשלומי מיסים
הפעולה הזו מצטרפת לשלל המאבקים שנאבק בהם אתר שיתוף הבתים Airbnb, ברחבי העולם, כשרק לאחרונה בוטלה הצעה להגבל את ההשכרות לטווחים קצרים בסן-פרנסיסקו ובפברואר 2015 בית משפט בברלין חיזק את התקנות נגד השכרה לדייר משנה, כשהעניק לבעלי דירות את הסמכות לפנות דיירים שמשכירים את הדירות שלהם למשתמשי Airbnb ללא אישורם. ובאירופה, עיריית פריז פעלה בשנים האחרונות נגד השכרות המשנה בעיר, עם קנסות של עד 25 אלף אירו על מנת למנוע משכונות מגורים להפוך לדירות לתיירים שירחיקו את התושבים מהעיר. בברצלונה, הרשויות בחרו להילחם בתופעה עם קנסות גבוהים נגד בעלי בתים ב-Airbnb, בסכומים של עד 24 אלף אירו, משום שבעלי הבתים לא רשמו את הנכסים שלהם בלשכת התיירות המקומית.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בישראל מנסים לקדם את תופעת האתר כדי לקדם את התיירות
בישראל נראה כי המדינה דווקא מעוניינת להגביר את תופעת האתר כדי שזה יגדיל את מספר התיירים ע"י הקלות מיסוי על משכירי הדירות באמצעות מס סמלי או פטור ממס למשך 10 שנים, כדי שאלה ימשיכו לעודד את הפעילות. אך בקרב התאחדות בתי המלון בישראל ישנה התנגדות חריפה להנחה זו משום שלטענתם הם "גונבים" לבתי המלון את הלקוחות ועושים זאת גם ללא תשלומי מס שבתי המלון נאלצים לשלם. בהתאחדות בתיע המלון מסבירים את הסיבה למאבק המשפטי שכל מה שהם מבקשים הוא שמשכירי הדירות באתר Airbnb יפעלו באותם תנאים כמוהם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות