חפש ב:

תחזית לצמצום שטחי מסחר

התחזית הכלכלית של מדד S&P 500 מעלה תחזית די קשה לרשתות המסחר הקטנות והשפעת הרכישות באטינטרנט על שוק הנדל"ן.

צוות בנק נדל"ן|21.6.2016|16:38|4615 צפיות

לפי התחזיות של חברת P&S 500, נכון להיום הישראלים ממשיכים לקנות בקניונים וקיימת איתנות ויציבות בטווח הקצר, אך המגמות ותנאי השוק העתידיים יעלו קשיים בהמשך העליות לטווח הבינוני-ארוך. ברבעון הראשון לשנת 2016 הצריכה הפרטית עלתה ב-4 אחוזים, בהמשך לעלייה של 5 אחוזים ברבעון האחרון של 2015 ולפי מבט ראשון נראה כי הצריכה הפרטית תמשיך לספק רוח גבית לבעלי הקניונים, אך ההתנהלות העכשווית עוד עלולה לבוא בעוכריהם של בעלי העסקים שכן הצפי העתידי של שוק המסחר מוביל לירידה בצורך של חנויות פיזיות והדבר פוגע בעיקר בעסקי החלשים יותר.

לעמוד נדלן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



תופעת הקניות החדשה הופכת את העסקים הקטנים לפחות ופחות רלוונטים
ב-S&P מונים "סביבה עסקית מאתגרת שתיווצר ע"י עודף מסחר בשל תוספת השטחים, שכבר עתה מתחיל לתת את אותותיו בבאר שבע ובקריות, שם דמי השכירות החלו לרדת ורואים ירידה בפדיונות. היחלשות הסקטור העסקי, עלולה לזלוג גם למרכזי המסחר ומצבן של קמעונאיות האופנה נמצא במגמת ירידה בשל תחרות גדולה בענף, ירידת מחירים, כניסת המותגים החזקים, והגידול מתמשך ברכישות באתרים ברשת האינטרנט, כשבסופו של דבר, תופעת הקניות החדשה הופכת את העסקים הקטנים לפחות ופחות רלוונטים.

לעמוד הפרויקט ARENA משרדי בוטיק להשכרה בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

בעתיד יקום פורמט חנויות המשמשות לתצוגה בלבד כאשר הקנייה תתבצע באתרים המקוונים.
במידה ותחזית זו אכן תתממש, בעתיד לא כל-כך רחוק, הרשתות יבחרו לצמצם שטחי מסחר במרכזים חלשים, או יעדיפו לפתוח סניפים במרכזים חדשים של שחקני נדל"ן מובילים. מעל לכל אלה מונים ב-P&S את האיום הביטחוני הקבוע, שגם ממשיך להשפיע על בעלי הקניונים להעניק הנחות לשוכרים. העתיד צפוי לראות שונה מאוד לצרכן הישראלי כשבעלי הרשתות יבחרו להמיר את שטחי המסחר לשטחים לוגיסטיים ונקודות איסוף, כפי שכבר מתרחש בארה"ב. התחזית מוסיפה כי בעתיד יקום פורמט חנויות המשמשות לתצוגה בלבד כאשר הקנייה תתבצע באתרים המקוונים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

משרדים: אין עודפי היצע
שוק המשרדים ממשיך להציג מספרים מרשימים ועלייה מתונה בממוצע של 1% - 1.5%, למרות לא מעט תחזיות שחורות כי ההיצע הרב עלול להותיר את מרכזי המשרדים חסרי כל. מעבר לכך, ענף הנדל"ן העסקי צפוי רק לגדול בבנייני משרדים חדשים גם באזור המרכז העמוס ממילא בפרויקטים חדשים, אך בשורה התחתונה, ולנוכח העובדה שהיצע המשרדים החדש יציג נכסים זהים ברמה גבוהה -Class A, ירידת המחירים תשפיע שוב על המשרדים הנחותים יותר - B Class ומטה, שלא יוכלו להתחרות בשירותים הגבוהים של הנכסים החדשים והמחירים הנוחים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות