חפש ב:

פארק הקישון בחיפה עומד בפני הרחבה

הוועדה המחוזית במחוז חיפה אישרה את הרחבתו של פארק הקישון פי עד לכדי 1,000 דונם לאחר מחלוקות בין העירייה ורשות הקישון לבין חברת נמלי ישראל, שביקשה להפוך 550 דונם משטחי הפארק המיועדים לאזור תפעולי לצרכי הנמל.

צוות בנק נדל"ן|21.6.2016|15:4|2254 צפיות

בשורה חדשה וירוקה, הגיעה לרווחתם של תושבי חיפה והקריות, כאשר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה היום (ב') את התכנית להרחבת פארק קישון, המתוכנן כעת לגדול לשטח הקרוב ל-1,000 דונם. כדי להבין את גודל ההחלטה, צריך להבין כי שטח הפארק כיום, עומד על 33 דונם בלבד. אך עם זאת, הפרויקט החדש עוד צפוי לעבור עוד שלבים של התנגדויות ומחברת נמלי ישראל עדיין לא אמרו נואש ומתכוננים להיאבק בהחלטה השערורייתית לטענתם.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מאבק עיקש בין עיריית חיפה ורשות הקישון מול חברת נמלי ישראל
המחלוקת העיקרית בין הכוחות השונים עומד על גודלו של הפארק החדש . בין היתר נאבקים עיריית חיפה ורשות הקישון מול חברת נמלי ישראל (חנ"י), משום שבחנ"י ביקשו להפוך כ-550 דונם משטחי הפארק המיועדים לאזור תפעולי של עורף הנמל, כלומר מקום אחסון למכולות. בתגובה, הודיע ראש עיריית חיפה, יונה יהב, כי לא יאפשר לחנ"י להמשיך בתוכניתם. "נחל הקישון והפארק שלצדו הינם נכסי הציבור ואין להתפשר על ערכים סביבתיים. בדיוני הוועדות נאמר כי עיריית חיפה ורשות נחל הקישון הודיעו כי כעת ימשיכו לקדם את תוכנית הפארק תוך איתור שטח חלופי לחנ"י באזור הקריות, אך נכון לכרגע גם רשות המקרקעין מתנגדת להקצאת הקרקעות החלופיות.

פארק מטרופוליני בשטח כולל של 6,000 דונם
עם השנים, ולאחר שנות הזיהום הקשות שעברו על נחל הקישון, יזמו המדינה ועיריית חיפה את תוכנית השיקום של הנחל וכיום הפארק על גדות הקישון הפך למקום בילוי פופולרי לתושבי חיפה והאזור. במקום קיימות היום מספר רב של מדשאות, מזרקות, פרגולות וכן מקום חניה נרחב וככל שמתקדם שתהליך השיקום, כך מאמינים בעירייה כי מבלים נוספים יגיעו למקום. התוכניות העתידיות של העירייה הן כי בעתיד הרחוק פארק הקישון יהיה חלק מ"פארק מטרופוליני" ששטחו יהיה כ-6,000 דונם כשבחלקו הדרומי ישוחזר נוף הביצות ומלחת הקישון ההיסטורית שאפיין את המקום בעבר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פיתוח העיר חיפה
מיותר לציין כי הארגונים הירוקים מברכים על החלטת הוועדה המחוזית, אך מעניין לדעת האם ההחלטה נעשתה בעקבות המאבק הקשה, אשר עדיין מנוהל בין מפעלי הזיקוק בחיפה לבין התושבים והדיווחים הרבים על תחלואת הסרטן בעיר הכרמל. מנגד המחירים בחיפה עדיין נמוכים משמעותית, וכיום אפשר למצוא בעיר דירות במחירים שהם רבע מאלה של תל אביב. כיום ישנן שתי שכונות אטרקטיביות להשקעה- קרית אליעזר והדר הכרמל ולפני כשנה, איצטדיון קרית אליעזר הישן נהרס והחלה ההקמה של מתחם חדש אשר יכיל 500 דירות חדשות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות