חפש ב:

פיצול בתים צמודי קרקע לשם השכרה

חכ" אלי כהן, מפלגת כולנו, פנה בהצעת חוק למתן אפשרות של פיצול בתים צמודי קרקע ללא צורך במתן היתר. החוק מותנה בכך שגודלן של הדירות החדשות יהיה לא פחות מ-60 מ"ר ומדובר בהוראת שעה התקפה ל-5 שנים.

צוות בנק נדל"ן|20.6.2016|14:53|3186 צפיות

חבר הכנסת מטעם מפלגת כולנו, אלי כהן, יצא בהצעת חוק נוספת שמטרתה להגדיל את מלאי הדירות החדשות על מנת להתמודד עם משבר הדיור והיצע הדירות המועט. הצעת החוק דנה באפשרות לפצל בתים צמודי קרקע, לצורך השכרתם, שיעשו ללא צורך בהיתר. עפ"י הצעה החוק, שטח הדירות החדשות יהי חייב להיות גדול מ-60 מ"ר. הדבר אומר כי ההצעה תהיה רלוונטית רק לבתים צמודי קרקע ששטחם הכולל עומד על 120 מ"ר ומעלה, כשעפ"י הנתונים שהוצגו ע"י כהן, בישראל ישנם כ-250 אלף נכסים מסוג זה. כמו-כן, כרגע מדובר בהוראת שעה התקפה ל-5 שנים שלאחריהם ייבדק הנושא ויאלץ לקבל אישור מחדש.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



ח"כ אלי כהן מעוניין לספק מענה מיידי ולא כזה שיראה תוצאות רק בעוד כשלוש שנים
הצעת החוק קמה על מנת לספק מענה מיידי, לטענת הח"כ, למחסור החמור בהיצע הדירות קטנות, בנות שלושה חדרים הקיים בישראל. מאז שנת 2000 חלה ירידה של כ-50 אחוזים בכמות הבנייה של הדירות הקטנות. בשנת 2002 עוד הושלמה בנייתן של 7,700 דירות, ואילו בשנת 2015 נבנו רק 3,300 אלפי דירות חדשות. הבדיקה מראה כי המחסור נובע בעיקר ממדיניות העיריות, שבחרו לקדם פרויקטים של דירות גדולות אשר יביאו אוכלוסייה חזקה. 

ראשי הערים חוששים מעומס בכניסה לערים וחשש לייצר מקומות חנייה רבים ממה שניתן להציע
המתנגדים לתוכניתו של ח"כ כהן נמנים בעיקר בקרב נציגי העיריות בישראל שמעוניינים לקבל אוכלוסייה חזקה לערים שלהן והחשש הגדול ממשבר תחבורתי בשל הכפלת המקומות לחנייה שהפיצול יאלץ אותם לייצר. לכן, בגלל התנגדות ראשי הערים, הציע כהן לקדם את החוק לפיצול הנכסים צמודי הקרקע בעיקר בפרברים וישובים כפריים. אך גם ליוזמה זו מתנגדים ראשי הערים שכן החשש שלהם במקרה כזה שהחוק יוביל ויעודד יציאה מהערים, ויצור עומסי תנועה בכניסה אליהן.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הצעת החוק תעלה לוועדת השרים לחקיקה בעוד כשלושה שבועות
בתגובה להודעות המתנגדים טען ח"כ כהן כי "מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, עליית תוחלת החיים והמחסור החמור בהיצע דירות קטנות לשוכרים, מחייב היערכות מידית עד מציאת פתרונות. בהתאם, הצעת החוק האמורה עבור הזוגות הצעירים תגדיל את המלאי הדירות בשוק, תקטין את שטח הדירות ותקטין את עלויות הארנונה". בעקבות כך, צפויה הצעת החוק של אלי כהן לעלות בעוד כשלושה שבועות לוועדת השרים לחקיקה. במידה ותאושר ע"י הוועדה, אז תיסלל דרכה להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת ובהמשך לקריאה שנייה ושלישית.
 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות