חפש ב:

העברת דירה בתוך המשפחה

העברת דירה בתוך המשפחה בתור "עסקת מתנה", עלולה להתברר כמלכודת מס במידה ולא תעשה לפי החוק. כיצד תמענו ממבוכות מיותרות? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|20.6.2016|14:2|1586 צפיות

העברת דירה חדשה בתוך המשפחה, נחשבת לצעד מקובל בכל הנוגע להעברת נכסים. התהליך, אשר מתרחש לרוב במקרים כגון ירושה, או כעסקת "מתנה" הינה מקובלת בשוק הנדל"ן ואף מזוכה ממס, אך במידה והתהליך לא נעשה כראוי, הנוגעים בדבר מסתכנים בתשלומי מס גבוהים ומיותרים שעלולים להעיב על כל עסקה שכזו ולגרור לחובות. לכן, גם בעסקה שכזו חשוב להיוועץ במומחי מקרקעין ומיסוי מקרקעין לקראת ביצוע העסקה כדי למנוע תקלות ומלכודות מס, לצד רישום זכויות נכון בלשכת רישום המקרקעין.



עסקה ללא תמורה
עפ"י סעיף 1 לחוק המתנה הישראלי, "מתנה" היא קניית נכס שלא בתמורה (ללא תשלום). ה"מתנה" יכולה אף להיות מקרקעין, מטלטלין או זכויות. לרוב, עסקות מסוג זה נעשות בין בני משפחה ולכן, הוראת סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), קובעת כי מכירת זכות במקרקעין ללא תמורה מיחיד לקרובו, תקבל פטור ממס שבח מקרקעין. כמו-כן, עסקת מתנה יכולה גם לכלול תנאי המגביל את זכות מקבל המתנה. לדוגמא, תנאי שמחייב את המקבל לאשר לדייר של נותן המתנה להמשיך להתגורר בדירה עד אריכות ימים. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

הנחות מס ל"קרובים"
תחת הגדרת המונח "קרוב" ניתן למנות הורים, סבים וסבתות, צאצא, צאצאי בן-זוג, בני-זוגם של כל אחד מהנ"ל , אח ואחות. עסקת מתנה הניתנת לאחים אינם נחשבת לפטורה ממס שבח, אלא אם מדובר במתנה של "זכות" שניתנה מההורה או מהורי ההורה ללא תמורה או בירושה. פטורים מלאים ממס יינתנו רק במידה ומדובר בנכסים ששווים מגיע עד ל-4.5 מיליון ש"ח. בכל הנוגע למס רכוש, מקבל המתנה יידרש לשלם עבור שליש ממס הרכישה שהיה משולם במידה והיה נמכר, לפי שווי השוק העדכני של הנכס. מיותר לציין שההטבות יינתנו רק לקרובים ובמידה וההעברה תינתן לאדם מקורב או לכל אדם אחר, היא תיחשב כעסקת מקרקעין רגילה לפי שווי השוק של הנכס.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

תקופת הצינון
לפני שמקבל עסקת המתנה, יוכל לקבוע את בעלותו על הנכס, ישנה תקופת צינון אשר נועדה להבטיח את אמיתות עסקאות המתנה. במקרים רבים בעלי נכסים ניצלו את הפריצות בחוק על מנת להעביר לידי ילדיהם את נכסיהם ואלה, שזוכים להימנע מתשלומי המס, יוכלו למכור את הנכס עבור הוריהם וכך לזכות עבורם בפטור ממס הכנסה. המחוקק שצפה אפשרות כזו, קבע בחוק מגבלה בדמות תקופת צינון על אפשרות ניצול הפטור ממס שבח על נכס שהתקבל במתנה. עפ"י קביעה זו, מקבל המתנה יאלץ להמתין במשך 3 שנים, אם בכוונתו למכור את הנכס שהועבר לידיו ובתנאי שהתגרור בו. בהנחה שלא התגורר בנכס, תקופת הצינון תימשך 4 שנים. לבסוף, אם הנכס ניתן למי שטרם מלאו לו 18, תקופת הצינון תחל רק מרגע הגעתו של מקבל הנכס לגיל 18.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות