חפש ב:

בוועדות הבנייה עדיין חיים בשנות ה-80

כשנמשיך ונשאל לגבי הסיבות השונות למשבר הדיור, נקווה שיזכרו כי בשנת 2016, בחלק מועדות הבנייה אין מחשבים, שירותי WIFI, ואפשר לשכוח ממיילים וקבלת קהל.

צוות בנק נדל"ן|20.6.2016|11:41|1606 צפיות

למשבר הנדל"ן הישראלי ישנן אשמים רבים, והפעם נעבור על משבר ועדות הבנייה. אותן ועדות שאמורות לאשר את תהליכי הבנייה ולקדם פרויקטים, אינן ערוכות למגוון הפרויקטים הדופק על דלתם. והסיבות לכך מעוררות זעם. נתחיל עם משך הזמן, המזעזע, שנדרש כדי להפיק את היתרי הבנייה המבוקשים. כיום, משך הבנייה הממוצע לפרויקט של בית מגורים שלא נחשב "מורכב" עומד על עשרה חודשים. לצורך קבלת היתרי בנייה מורכבים יותר, למשל הוספת קומה על גג קיים, זמן ההמתנה עלול גם להגיע ל-15 חודשים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



בחל מועדות הבנייה עדיין אין מחשבים לשיפור השירות 
המשבר הקיים היום בועדות הבנייה מתחלק למגוון סיבות מרתיחות, כולל זמני קבלת הקבל שצומצמו ליומיים בלבד, היעדר של טכנולוגיה כגון מחסור של מחשבים בועדות הבנייה והתכנון, אין מענה באמצעות מיילים, אין שירותי WIFI , וחלקן אף אינן סולקות כרטיסי אשראי. אל בעיות אלה מצטרפת בעיית כוח האדם החסר בעקבות שכר נמוך משמעותית לעומת השוק הפרטי, בו עובדי וועדות הקבלה מקבלים משכורת של 5,000 ש"ח בלבד, להנדסאי אדריכלות.  לכן, התוצאה היא הצטברות של פניות שלא מקבלות מענה והגעה מיותרת של אלפי אנשים מדי שנה לוועדות התכנון בשעות הקבלה המועטות, לצורך קבלת תשובות בסיסיות ומענה לבעיות שיכולות להיפתר טלפונית.

ההצהרות של הפוליטיקאים עומדים להתנגש במזח של של ועדות הבנייה שנשארו אי-שם בשנות ה-80
אל מול משבר חמור זה, צפוי עומס נוסף בעקבות ההצהרות החדשות שמתוכננות להוסיף מעמסה גדולה עוד יותר לצוות המצומצם וחסר היכולת לתפקד, כגון ההחלטה של שר השיכון, יואב גלנט, לשווק 40 אלף מגרשים לבנייה פרטית בפריפריה, ההחלטה של שר האוצר, על חובת קיצור לוחות הזמנים למתן היתרי בנייה עד ל-90 יום ולבסוף הבטחת ראש הממשלה כי "מי שיבקש לבנות בניין מגורים נמוך או חלק ממנו לפי תוכנית המתאר המאושרת לאזור שבו מתוכננת הבנייה, לא ימתין יותר משלושה חודשים".

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ניותק מוחלט בין השלטון המרכזי לבין שלטון המקומי
אל מול ההצהרות המפוארות הללו עומדות ועדות התכנון המקומיות המחוזיות והארציות ומבטאות את עומק הניתוק בין השלטון המרכזי לבין שלטון המקומי. ועדות התכנון סובלות משורה של בעיות שהאזרח הפשוט והרגולטור בדרגות הגבוהות אינו חשוף אליהן, ואלה משפיעות על קצב העבודה, אופי העבודה וכמובן שמביאות לתוצאה שכולנו מתמודדים איתה: אלפי תוכניות בניין עיר נשארות ללא מענה, מאות בתים נשארים יתומים משום שלא הוענקו להם אישורי אכלוס מתאימים, מפעלים רבים לא מצליחים להרחיב את הפעילות בגלל אי עמידה בדרישות שמחמירות מיום ליום, ומענה מקצועי איטי. תמונת המצב העגומה הזו יכולה להשתנות רק אם יוקצו לכך תקציבים בהיקפים הנדרשים באופן שווה בין כל הוועדות הפועלות בארץ.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות