חפש ב:

החלטת חיזוק הדיור עברה - מיהם היישובים שיזכו לסבסוד?

תוכנית חיזוק הדיור עפ"י עדיפות לאומית של שר השיכון יואב גלנט, עברה בממשלה וכעת ישנם יישובים חדשים שיזכו לסבסוד מטען המדינה. מיהם? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|16.6.2016|17:28|1441 צפיות

החלטת הממשלה בנושא חיזוק הדיור עפ"י עדיפות לאומית עברה בבוקר יום שני האחרון פה אחד. רשימת היישובים נלקחה מהחלטת עדיפות לאומית, והיישובים דורגו בהתאם להגדרות הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), לפי שיעורי הגירה שליליים גבוהים, הדירוג החברתי-כלכלי, שיקולים ביטחוניים ליישובים צמודי גדר ועוד. כעת, משרד הבינוי והשיכון יסבסד את ההוצאות לתכנון ופיתוח של בניית דירות חדשות למגורים בישובים הנבחרים, המתוכננים להוות בין 20%-70%, לפי לקריטריונים וייתכן כי יגדיל את היקפי ההלוואות למחוסרי דיור הרוכשים דירה בישובים אלה. 



מדובר בסך כל של 586 ערים ויישובים ישראלים, מהצפון ועד הדרום. חלק מן היישובים הנבחרים הם קריית שמונה, קיבוץ הגושרים, עין זיוון, מג'דל כרום, ערד, חצור הגלילית נווה אטי"ב, עכו, יד מרדכי, יטבתה, ירוחם, כרמיאל, ניר עוז, מעלה אפרים מגדל העמק, יצהר, צפת, כפר עזה היישוב היהודי בחברון, ואחרים. ביישובים הכפריים נכללו יישובים הכלולים בהחלטת הממשלה הכללית בעניין וביישובים העירוניים נבחרו יישובים שזכו לציון 6 מתוך 10 בדירוג החברתי-כלכלי ומטה.

כאמור המרכיבים שנלקחו לצורך דירוג הישובים ברשימה כללו שיעורי הגירה שלילית, מדד פריפריאליות ומדד כלכלי חברתי של הלמ"ס, שיקול בטחוני, וגודל היישוב. העיר חריש לדוגמא, שבנייתה מהווה תוכנית דגל מדינית של משרד הבינוי והשיכון, נכללת גם היא ברשימת היישובים, ויישובי עוטף עזה זוכים לעדיפות מיוחדת. "למדינה יש אחריות לעודד בנייה ובו בזמן לפתח יישובים קיימים, הזקוקים לחיזוק ולתמיכה. זהו ציווי חברתי למנוע הגירה שלילית מיישובים בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך" דברי גלנט.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בכל הנוגע ליישובי יהודה ושומרון, אשר הגדרתם בחוק הישראלי עוד מוטלת בספק, הממשלה בחרה שלא לפגוע במעמדם הנוכחי כתוצאה מהקריטריונים החדשים. תחילה תוכנן להציג קריטריונים אשר ייבחרו לפי תנאים השווים לכל יישוב, אך לאחר שיקולים פוליטיים הוחלט שאם "יישובים מוסלמיים" כהגדרת שר התיירות יריב לוין, יזכו לקבלת הטבות מהמדינה, אזי, על הממשלה  קיימת החובה לזכות את כל יישובי יו"ש בהקלות הנ"ל. הדברים הללו נאמרו לאחר שמספרי יישובים שקיימים מעבר לקו הירוק היו עלולים לאבד את ההקלות שלהם כגון אריאל, קרני שומרון, קדומים, פדואל, עלי, שילה ועוד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות