חפש ב:

עיריית ת"א רכשה את האחזקות על שני נמליה ורצועת החוף

רצועות הקרקע מצפון ת"א ועד דרום יפו נרכשו ע"י עיריית ת"א במסגרת הפרדת אחזקות עם המדינה כשבתמורה, מכרה עיריית ת"א את אחזקותיה בנתיבי איילון למדינה.

צוות בנק נדל"ן|16.6.2016|15:4|4681 צפיות

עסקה הנחשבת להיסטורית במונחי הנדל"ן בארץ נחתמה אתמול (יום ד') בין מדינה ישראל לבין עיריית תל אביב-יפו. העירייה ורשות החברות הממשלתיות חתמו על הפרדת אחזקות בחברות המשותפות בינן. במסגרת המהלך הדרמטי, מכרה מדינה ישראל לעיריית ת"א את כלל אחזקותיה בחברת אתרים (מחזיקה ב-50% בעלות על החברה), אחזקותיה בחברות אוצר מפעלי ים (מחזיקה ב-83% בעלות על החברה) ולבסוף את אחזקותיה בחברה לפיתוח יפו העתיקה (50%). מנגד, מכרה עיריית ת"א את אחזקותיה בחברת נתיבי איילון למדינה. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן בעיר ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן



עסקה בשווי של 600 מיליון ש"ח
שוויה של עסקת הפרדת האחזקות, שנעשתה בתהליך ארוך של שנתיים וחצי, מוערך בכ-600 מליון ש"ח ומתווה ההסכם התגבש בהתאם לדו"ח מבקר המדינה שקבע כי על המדינה לנתק עצמה מטיפול בחברות אלו. עיריית ת"א מסרה כי להסכם יש חשיבות רבה באופן בו תנהל העירייה את רצועת החוף לכל אורכה באופן אחיד כמכלול שלם ולא כחברות נפרדות עם בעלויות שונות. "מהלך משמעותי זה יאפשר לעירייה לנהל בצורה כוללת את רצועת החוף לטובת הציבור, כחלק מהאסטרטגיה העירונית לפיתוח החוף" אמר חולדאי.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה בעיר ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

פיתוח של טיילת אחת מבת ים ועד הרצליה
המהלך המורכב הינו למעשה מהלך משלים למדיניות העירונית בקו החוף העירוני והרצון ליצר קו טיילת רציף לאורך 14 ק"מ, שיחבר את בת ים בדרום, ת"א במרכז והרצליה שבצפון, ימשיך את פיתוח הטיילת ע"י הנגשת החוף לציבור והקמה של מתקנים לשירות הציבור כגון שבילי הליכה ואופניים, טרסות ישיבה, מתקני כושר ופארקים חופיים בעלות מוזלת לתושבי העיר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הכוח הכלכלי של העיר העברית הראשונה ממשיך להתרחב
העסקה האחרונה רק מגבירה את ההנחה שת"א הופכת משנה לשנה לעיר שמסוגלת לתחזק את עצמה ללא תמיכת המדינה. כיום ממנת עיריית ת"א 83% מתקציבה בצורה עצמאית ומגביית מיסים של תושביה, יתר ה-17 אחוזים מגיעים במימון המדינה אך עסקאות מסוג אלה מגבירים את עוצמה הכלכלי של העיר העברית הראשונה. כעת ניתן רק לדמיין מה עלול לקרות אם ת"א תבחר לנתק עצמה כלכלית ממדינת ישראל וכיצד ממשלת ישראל תגיב כש-24% מתוך תקציב המיסוי שלה, המגיע מתושבי ת"א בלבד (למרות שהם מהווים כ-5% בלבד מאוכלוסיית ישראל), יעלם. נדמה כי כל אלה המכנים את העיר ת"א כ"מדינת ת"א" (ואת תושביה כנפרדים משאר אוכלוסיית ישראל), עוד עלולים למצוא את עצמם מתחננים לעירייה לא להיפרד מהמדינה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות