חפש ב:

רשות הטבע והגנים משנה כיוון באפולוניה

בתוכניות הבנייה שהוקצו לרשות הטבע ישנם 5,000 מ"ר שטחי מסחר, אולם בוותמ"ל התנגדו לכך, ובתגובה רשות הטבע הגישה התנגדות לתוכנית שהיא נמנתה עם יוזמיה

צוות בנק נדל"ן|16.6.2016|12:58|3670 צפיות

רשות הטבע הפתיעה אנשים רבים כשנציגיה בחרו להגיש התנגדות לתוכנית בנייה בסמוך לגן הלאומי אפולוניה בהרצליה, למרות שהיא נמנתה עם יוזמי התוכנית, יחד עם רשות מקרקעי ישראל. מסתבר, שהסיבה להתנגדות רשות הטבע והגנים להמשך הפרויקט היא העובדה שבוותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור) סירבו להקצות לרשות שטחים שישמשו כנכס מניב בתוך שטח התוכנית, מתוכם כ-01,50 מ"ר בשטח שמורת הטבע, ו־3,500 מ"ר בשטח השכונה החדשה שאמורה להיבנות. עוד הוסיפו ברשות כי גם הוולחוף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) מעוניינים לפסול שטחים מסחריים רבים בשל הקרבה שלהם לחוף הים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

דיר

ברשות הטבע ביקשו להוסיף את שטחי המסחר לצורך תחזוק הפארק הלאומי
פעולה זו, היא למעשה הראשונה מסוגה כשהרשות שמטרתה לשמור על ערכי הטבע והסביבה, היו מוכנים לקדם תוכניות בנייה, בתנאי שיוקצו לה שטחים שיניבו ערך כלכלי. יזמי התוכנית של שכונת אפולוניה היו מוכנים להקצות לרשות הטבע שטחים מסחריים בהיקפים של 5,000 מ"ר, שיספקו מקורות כספיים לתחזוקה השוטפת של הגן הלאומי, משום שמדובר ב"גן לאומי פתוח ללא אמצעי הכנסה" ועליות האחזקה נאמדות ב־3 מיליון ש"ח לשנה.

בוותמ"ל פסלו את שטחי המסחר והמשיכו עם התוכנית הקיימת
ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל), הסבירו כי אינם יכולים לשלם את סכום התחזוק ולכן היו מוכנים לספק את השטחים המסחריים בשטח השכונה על מנת שאלה יחזיקו את הטיפול בשמורת הטבע. מרשות הטבע הסבירו כי אינם יזמי נדל"ן כפי שמנסים להציג אותם וצריך למצוא פתרון כלשהו שיאפשר להשאיר את הגן פתוח למבקרים. כעת רשות הטבע גם איבדה את שטחי המסחר, אך התוכנית המשיכה להתקדם וכך רשות הטבע גם איבדה ערכי טבע וגם לא תהיה מסוגלת להמשיך ולדאוג לתחזוק השמורה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם בפארק אפולוניה תחל גביית כניסה
בעקבות כך הוחלט ברשות הטבע והגנים לצאת כנגד התוכנית במתכונת שאושרה, וכעת נציגיה יצאו בדרישה לפתוח מערך גביית כספים בכניסה לגן הלאומי. "הרשות מתנגדת לכך שהגן הלאומי יוגדר במסגרת התוכנית כגן לאומי שיבוסס על כניסה חופשית לציבור, ומבקשת כי יוגדר כגן לאומי סגור שבו ייגבו דמי כניסה". כעת, תוכנית אפולוניה שאושרה בוותמ"ל בתחילת מרץ, צפויה לעמוד מול התנגדות של גורמים רבים כגון עיריית הרצליה, אדם טבע ודין והירוקים וכמובן רשות הטבע והגנים כשבקרוב צפוי לקום הדיון הראשון שבסופו של דבר ייקבע, תוכנית שכונת אפולוניה, הצפויה לכלול 3,000 דירות חדשות, שלושה בתי מלון, 80 אלף מ"ר מסחר, וארבעה בתי ספר תקודם, או שבשל חוסר רצון לייצר פשרה בין הצדדים, אזרחי ישראל ימשיכו לסבול מכל הכיוונים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות