חפש ב:

היתרונות והחסרונות של הבאת העובדים הזרים מסין

ממשלת ישראל בחרה להוסיף עוד 20 אלף עובדים זרים מסין על מנת להוזיל את מחירי הדירות. אך האם זה הפתרון שהמדינה צריכה לבצע והאם זה באמת יועיל למחירי הדירות או רק יוזיל את הוצאות הקבלנים?

אורון איצקוביץ'|30.9.2015|11:30|2363 צפיות
למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, בחרה המדינה לאשר הבאת 20 אלף עובדים זרים מסין לטובת עבודות הבנייה ולהעסיק אותם בפרויקטים שלמחיר למשתכן. הממשלה טוענת שהדבר יוביל להוזלה של 20-30 אחוז ממחירי הדירות והיא אף בחרה לעשות זאת ללא הסכם בילטראלי עם סין. ההחלטה עברה עם שינויים כשלבסוף הוסכם שלאחר שנתיים תפוג "הוראת השעה" וממשלת ישראל תבחן שוב אם לאשר אותה מחדש.

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר Banknadlan לחצו כאן

האם התוכנית תועלי רק לקבלנים?

יתרונות
ארגון הקבלנים הארצי בירכו על ההחלטה בטענה שאין מספיק כוח אדם כיום באתרי הבנייה ולכן מחירו של כל עובד מרקיע שחקים. ההצעה נבעה מהצורך לבטל תופעות של דמי תיווך גבוהים ומופרזים מהעובדים הזרים כדי שיוכלו לעבוד בישראל והטלת סמכויות נרחבות על רשות ההגירה והאוכלוסין כדי שזרק זו תהיה הקשר בין חברות הממשל הסיני ותגייס את העובדים בפועל. הטענה היא שכך יוכלו לבחור עובדים באופן רנדומלי ומדינת ישראל היא זו שתבחן אם זכויותיהם של העובדים הזרים נשמרות. אומנם ישנם עדיין חששות בארגון הקבלנים שהצעה זו תתבטל ועדיין חברות הבנייה לא יצעו בגישושים להעסקת עובדים חדשים, אך עיניהם מופנים אל הממשלה לזמן הקרוב לקבלת האישור הסופי.


הפתרון למחירי הדירות?

חסרונות
מתנגדי התוכנית טוענים שתאגידי כוח האדם בארץ עדיין יוכלו לדרוש ממשפחת העובדים דמי תיווך לא חוקיים ודבר זה עלול לפתוח פתח לסחר בבני אדם משום שממשלת סין מתנגדת למהלך ולא תוודא שזכויות העובדים אכן נשמרות. "עדיין צריך לחכות לאישור ממשלת סין משום שהיא זו שתאשר לחברות העובדים ליצור קשר עם רשות ההגירה בישראל ולכן עוד לא כדי לברך על המוגמר" טוענים בארגון קו לעובד. גם במפלגת מרצ התנגדו למהלך בטענה שפגיעה בזכויות העובדים היא לא זו שתציל את הדיור בישראל ונוסף לכך שהעובד הישראלי ופלסטיני (שמקבל אישור לעבוד בישראל) הם אלה שיפגעו משום שזכויותיהם יותר חזקות מזו של העובדים הזרים וכך עלולים קבלנים לדחות העסקה שלהם ולהגביר את האבטלה בקרב אזרחי ישראל.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות