חפש ב:

ירידה בהתחלות בנייה

למרות כל התוכניות הממשלתיות, בישראל יש ירידה קבועה בהתחלות הבנייה. באוצר מדווחים על 100 אלף פרויקטים שקיימים היום בישראל, אך את זה אפשר לשייך למשך הבנייה האיטי.

צוות בנק נדל"ן|16.6.2016|12:10|1723 צפיות

מדוחות שהציגו בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) דווח היום (יום ה') שברבעון הראשון לשנת 2016, התחלות הבנייה בישראל עמדות על 12 אלף דירות חדשות. מדובר בירידה של 8.1% לעומת התחלות הבנייה בתקופה המקבילה אשתקד ולמעשה זהו הרבעון הראשון הרביעי במספר שרואה ירידה בכמות התחלות הבנייה. בלמ"ס ממשיכים לעדכן כי כ-28% מכמות הדירות החדשות שהחלו את תהליך הבנייה עצמו, נבנות בבניינים בני 2-1 דירות, מדובר למעשה בבתים בודדים ודו-משפחתיים. 


באוצר מתגאים ב-99.7 אלף דירות בתהליכי בנייה אך חלקן החלו להיבנות ב-2013
באוצר מתעודדים כי ישנה עלייה של 150 התחלות בנייה חדשות לעומת הרבעון האחרון לשנת 2015 ומסבירים כי כיום בישראל ישנן כ-99.7 אלף דירות חדשות הנמצאות כרגע בשלבי בנייה פעילה. נתון שלאחרונה נראה במחוזותינו רק ב-1997. אך את העידוד הנ"ל אפשר לפסול בקלות בשל העובדה שחלק מהדירות שנמצאות במפר הגבוהה הנ"ל, ישנם פרויקטים שהחלו את דרכם עוד בשנת 2013 ועדיין לא הסתיימו. בישראל אורך הזמן לבניית של מגדלי ובנייני מגורים אורך כשנתיים וחצי ואילו במרכז, הפרויקטים מתארכים עד לשלוש שנים במקרים מסוימים. לכן, ראוי לציין שהמספר הגבוהה לא נגרם בגלל קצב התחלות בנייה מוצלח, אלא בשל משך בנייה ארוך מהרגיל, שרק מצביע על כשל נוסף.

במחוז ירושלים נרשמו עליות של 13% בהתחלות הבנייה אך כל אלה מהווים רק 8% מהנתונים הארציים
ברבעון הראשון לשנת 2016 נרשמו ירידות של 29% בהתחלות הבנייה באזור הצפון, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2015 בכלל וירידה של 3% בהתחלות הבנייה בחיפה בפרט. בת"א סובלים היום מירידה של כ-18% בהתחלות הבנייה במחוז ת"א. מנגד, נרשמו גם עליות של 13% בהתחלות הבנייה במחוז ירושלים ברבעון הראשון של שנת 2016 לעומת זה של שנת 2015, ועליי של כ-9% במחוז הדרום ושל כ-8% במחוז המרכז. אך כאן הנתונים הטובים מאבדים מכוחם משום שלפי נתוני המאקרו, התחלות הבנייה במחוז ירושלים מהוות רק 8% מסך כלל התחלות הבנייה בארץ ואילו מחוז מרכז מהווה כ-32% מכלל התחלות הבנייה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

קצב בנייה איטי, חוסר בכוח אדם, ומשברים כלכליים מעכבים חברות בנייה מלהתקדם לפרויקטים חדשים
את הסיבה לירידה בהתחלות הבנייה אפשר לשייך לתוכניות החדשות שהציגו במשרד האוצר וההתמקדות העיקרית בפרויקטים של מחיר למשתכן, אשר רק עתה החלו את דרכם, אך עדיין מהווים את פרויקט הדגל של שר האוצר כחלון. כמו-כן הקשיים בהם נמצאות חברות בנייה רבות מעכב את התקדמות הפרויקטים הקיימים ומונע מהן לצאת לבנייה של פרויקטים נוספים. לבסוף, המחסור בכוח אדם בענף הבנייה הישראלי הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר לקצב הבנייה האיטי אשר מונע מחברות רבות להתחיל פרויקטים חדשים. התקווה היא כי חתימת ההסכם החדש בין ישראל לאוקראינה להבאת עובדים זרים יחל את תהליך הריפוי של ענף הבנייה ויוביל להבאת עובדים זרים נוספים. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות