חפש ב:

עיריית ת"א מנסה למנוע את פינוי שדה דב

עיריית ת"א פנתה לשרי התחבורה והאוצר בבקשה לעצור את פירוק שדה דב ולהמשיך את פעילותו עד שימצאו חלופה נאותה לשדה התעופה שמשרת כמיליון אזרחים ישראליים בשנה ומשמש כמנוע כלכלי לעיר אילת.

צוות בנק נדל"ן|16.6.2016|11:24|3032 צפיות

ביום שלישי האחרון פנתה עיריית ת"א בהובלת ראש העיר, רון חולדאי, למשרדים האמונים על פירוק שדה התעופה דב, אשר מתוכנן לעצור את פעילותו בשנת 2017,  בבקשה לעצור את פירוקו. בתמורה, העירייה הציעה חלופה זמנית, עד שימצא תחליף ראוי לשדה התעופה, בה יהיה שדה אזרחי מצומצם לצד בניית 3,000 דירות חדשות עבור בעלי הזכויות הפרטיים בקרקע. לטענת העירייה אפשר להתשמש בתוכנית זו עד שיוקם שדה אזרחי חדש על אי מלאכותי, או בכל מקום שהמדינה תבחר בו.

לעמוד הפרויקט שדה דב\מסלולים באתר BankaNadlan לחצו כאן



ת"א ואילת משלבים כוחות
פעילותו של שדה דב, תוכננה במקור להיפסק החודש, אך בפברואר 2016 הוחלט בבג"ץ לדחות את הפסקת הפעילות ב-10 חודשים לאפריל 2017, לאחר שנידונו בשתי עתירות אשר הוגשו נגד הפסקת פעילות השדה ע"י עיריית אילת וחברת ארקיע, ובסופו של דבר, לא התקבלו. בעיריית ת"א הסבירו כי המטרה שלהם היא למנוע את ההשלכות הקשות של סגירת שדה דב על העיר אילת, גובשה חלופה משותפת המאפשרת את המשך פעילותו של שדה דב במקומו, תוך ארגונו מחדש בשטח מצומצם יותר. בינתיים, יוכלו להמשיך ולפנות את הבסיס הצבאי כך שבעלי הזכויות בקרקע יוכלו לממש את זכויותהם בשטח שיתפנה מזרחית למסלול הקיים.

16-18 אלף דירות חדשות
עפ"י תוכניות הבנייה המקוריות של רשות מקרקעי ישראל, בשנים הקרובות מתוכננות להיבנות על הקרקע של דה התעופה מעל ל-16 אלף דירות חדשות על שטח כולל של 1,450 דונם. בינתיים, שלב נוסף בקידום רובע המגורים החדש יצא לדרך כשהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א אישרה את פרסום הכנת התוכנית, שתיכנס לתוקף בעוד כ-3 שנים. מקדמי התוכנית האריכו כי הפרויקט כולו יכלול בין 16-18 אלף דירות חדשות שיבנו בסמוך לרצועת החוף החדשה שתתפנה לציבור הישראלי על עתודת הקרקע הגדולה ביותר בעיר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המדינה לא פועלת לייצר אלטרנטיבה לשדה דב
התוכניות שהצגיו בעיריית ת"א למשרדי האוצר, התיירות והתחבורה הציגו חלופה ש"תמנע את הריסת צינור החמצן של העיר אילת", המשרת כמיליון נוסעים בשנה. לטענתם, את הקרקע ניתן לחלק לשני מתחמים: מתחם A שיהווה את שדה התעופה האזרחי שיפעל בצורה מצומצמת וייקבע בהתחשבות של תוואי המשך רחוב אבן גבירול העתידי. כמו כן, יקבעו תוכניות לסוגי ומספר המטוסים המשתמשים בשדה התעופה לתעופה מסחרית, אזרחית וכללית. המתחם שני, מתחם B יכלול בנייה רוויה מדרום-מזרח לשדה התעופה. בשטח זה יהיה אפשר לרכז את זכויותיהם של הבעלים הפרטיים ולתכנן אותו  בהתאם להגבלות הבנייה ולעקרונות העירייה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות