חפש ב:

מהם הסיכונים ברכישת קרקעות

על רקע המשבר ופשיטת הרגל של חברת אדמה, צוות בנק נדל"ן בדק עבורכם מהם הסיכונים בעסקאות אלו והאם מדובר בעסקה עם תשואה גבוהה או חתול בשק.

צוות בנק נדל"ן|15.6.2016|16:22|1666 צפיות

ההחלטה לפרק את חברת הנדל"ן אדמה, הביאה לסדר היום את הסיכונים האפשריים בהשקעות בקרקע. במקרים רבים, אנשים שמתעניינים ברכישת קרקע מוצאים עצמם נאחזים רק בהצלחות האפשריות והאקזיט המבטיח ע"י השקעה זולה ומשתלמת ואינן שמים לב לסיכונים שקיימים גם בעסקאות מסוג זה כמו בכל השקעה רגילה. לא תמיד החברות אשמות בחוסר הידע של הרוכש וכשתפקידם למעשה הוא למכור את הקרקע, תפקידו של הרוכש להבין את שוק ההשקעה שבה הוא מתעניין ולהכיר את היתרונות והחסרונות שלו.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



ישנם מספר תמרורי אזהרה בפרויקט בעל סיכוי נמוך להפשרה
בכל הנוגע לרכישת קרקע חקלאית, חשוב לדעת שרק בדיעבד ניתן לדעת אם ההשקעה הייתה מוצלחת או לא. צריך לדעת לשים לב לתמרורי אזהרה ולהבין כיצד מתנהל תהליך הפשרת הקרקע, שברוב המקרים נמשך כמה שנים ולהכיר את התשלומים והמסים במהלך הדרך. כמו כל השקעה בבורסה, גם כאן אין הגנה כלשהי ברכישת קרקע מפני שלא מדובר בלו"ז מפורט ומוגדר ולא תמיד הקרקע תופשר בסופו של דבר. בהשקעות מסוג זה יש תהליך ארוך בו בודקים את כשירות הקרקע והאם היא ראויה לאכלס פרויקטים של מגורים, תעשייה או מסחר ולכן ערכה עלול להשתנות במהלך הדרך.

לקרקע שמקודמת ע"י מספר גורמים ממשלתיים או ועדות חיצוניות יש יותר סיכוי לזכות בהפשרה
אין זה אומר שרוב העסקאות ברכישת קרקע נידונו לכישלון ידוע מראש. אך על המשקיע לנסות ולהבין מול החברה, באיזה חלקה מדובר, מהו הפרויקט המתוכנן לעתיד, האם הועדה המקומית (או הממשלה) מקדמים את הפשרת הפרויקט ומהם המיסים השונים אותם יאלץ לשלם במהלך הדרך. בנוסף לעלות רכישת הקרקע, קיימים היטלים, כגון היטל השבחה ששיעורו 50% מעליית ערך הקרקע, היטלי פיתוח לתשתיות של ביוב, חשמל ותחבורה וכן תשלום מס שבח. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כיצד ניתן להעריך קרקעות בעלות אופי טוב יותר להפשרה?
השאלה הבולטת מכולם היא "כיצד ניתן להעריך קרקעות בעלות אופי טוב יותר להפשרה?" כדי לדעת אם אתם בוחנים פרויקט אם סיכויים טובים יותר להפשרה, תתחילו בבחינה של תוכניות מדינה. האם ישנה תוכנית מתאר ארצית שמשמרת את הקרקע לדרכים כלשהן כגון מסילות ברזל או שדות תעופה. האם מתוכנן לעבור קו מתח גבוה באזור או שמא מדובר בשטח המהווה שמורת טבע, או האם חלות תוכניות מתאר מחוזיות העלולות למנוע הפשרה למגורים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות