חפש ב:

תשואות של 8% משכירות משרדים בת"א

בשנים האחרונות הביקוש לרכישה והשכרת משרדים הנמצאים בת"א גובר מכיוונן של חברות היי-טק שזוכות לפריחה ומעוניינות להתפתח בעיר הגדולה.

צוות בנק נדל"ן|14.6.2016|17:36|1677 צפיות

סקר שהחל עוד בשנת 2009 ובודק את רמת הביצועים של הנכסים העסקיים בת"א וגוש דן מצבעי על עלייה בתשואות המשרדים המושכרים בת"א ב-8 אחוזים. הבדיקה נעשתה על 250 אלף מ"ר של משרדים ברמה הגבוהה וכ-130 אלף מ"ר ברמה הנמוכה, שנתוני הדוחות הכספיים של החברות הנסחרות בבורסה של תל אביב - החל בשנת 2009. מגדלי עזריאלי ואלקטרה, הנחשבים כחלק מהנכסים ברמה הגבוהה, נמצאים כבר  שנים רבות בתפוסה מלאה, דבר שמפתיע גורמים רבים, במיוחד לאור היצע המשרדים הקיימים בגבעתיים, ר"ג ובני ברק והחשש בשוק הנדל"ן עסקי לקראת ירידת מחירים בשל היצע רב.



ת"א, ומחירי הנדל"ן הגבוהים, עדיין מושכת את חברות ההיי-טק בשל היוקרה שלה
אחד הנתונים שיכולים להסביר את התופעה הבולטת הזו הוא הביקוש הגובר למשרדים הממוקמים בתל אביב מכיוון של חברות היי-טק שזוכות לפריחה ומעוניינות להשתלב בת"א ולהינות מהאפשרויות הקיימות בה (מבחינת איכות עובדים ותנאי העבודה) הדומה למגמה העולמית. בעקבות כך, גם שכר הדירה הממוצע למשרדים הציג עליות מחירים במהלך השנים ובעקבות כך עליית התשואה אשר כיום מכפילה את הממוצע העולמי.

ירידה בעולם ויציבות בישראל
היציבות המפתיעה של התשואה בשוק זה מפתיעה בעיקר בשל העובדה כי בעולם העסקי נרשמו ירידות חדות בתשואות הנכסים. הירידות הללו נבעו מביקוש גואה מצד משקיעים לנכסים איכותיים וירידות בשערי הריבות שהובילו לעליית מחירים, שבסופו של דבר פגע ברווח הנטו של משכירי המשרדים והוריד את התשואות במרכזי ערים לסביבות ה-4 אחוזים. אפקט הדומינו הוביל לכך שהמשקיעים שמחפשים אחר תשואה גבוהה בחרו לרכוש נכסים בנכסים מרוחקים יותר ומבוקשים פחות על מנת להרוויח מהר יותר מהתשואה האפשרית.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

היצע הנכסים הרב הצפוי לפקוד את ת"א גורם לחששות אצל משקיעים רבים
עוד תופעה בולטת בישראל, השונה לעומת שאר העולם, היא שהנכסים הממותגים ברמה הגבוהה בארץ, מספקים תשואה גבוהה יותר מנכסים הממותגים ברמה הנמוכה. אך הפעם, נתון זה משקף את החששות של מעריכי השווי לגבי ההיצע הנכסים ברמה הגבוהה בתל אביב הרב, הצפוי להיבנות בעיר ובעקבות כך, לשבור את בועת הנדל"ן ולהוריד מחירים באחת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות