חפש ב:

הערכת נכסים - עשה זאת בעצמך

ישנם ישראלים רבים שהיו מעוניינים לדעת כיצד ניתן להעריך בעצמם נכסי נדל"ן שהיו מעוניינים לרכוש או להשקיע בהם. לכן, צוות בנק נדל"ן הכין עבורכם מספר טיפים שיהפכו אתכם לשמאים מתחילים:

צוות בנק נדל"ן|14.6.2016|16:28|1566 צפיות

בשלבים הראשונים, וכדי לקבל אומדן התחלתי עבור הנכס בו אתם מעוניינים, תוכלו להזמין מתווכים, עו"ד או שמאים שעבור תשלום, ימסרו לכם הערכת מחיר עבור הדירה שיתבסס על נתונים מקיפים שיחסכו מכם עבודה רבה. ישנם בעלי מקצוע שיציעו שירות זה ללא תמורה, אך ישנם גם אלה שיעשו זאת בתנאי שתשכרו את שירותיהם למכירת/קניית הנכס. בנוסף תוכלו להיעזר באתרים אינטרנט שמציגים עבורכם מחירוני דירות אשר מתבססים על הערכות השוק וע"י שמאים מקומיים. אך אם אתם מעוניינים לבדוק עד עומק הקורה, תוכלו להיעזר בכמה טיפים שנציג לכם כעת:

סקר שוק
סקר שוק הוא אחד הדרכים הטובות ביותר להעריך את הנכס שלכם או זה שאתם מעוניינים בו. תוכלו לקבל מידע על נכסים שנמכרו בשכונה שלכם באתר רשות המסים. חשוב שתוודאו שהמידע שתחפשו הוא על דירות בשטח גודל דומה לשלכם ונמצאים באותו אזור שכונה ורחוב. כמו-כן, תוכלו לבצע סקר שוק אמיתי לחפש דירות חדשות למכירה באזורכם כדי לקבל תחושה על המצב השוק והמתחרים שלכם. תמיד חשוב לזכור שמוכרי הדירות תמיד מבקשים מחיר גבוה ממחירה הריאלי של הדירה של בין 2 ועד 16 אחוזים כשהממוצע עומד על 5 אחוזים.



וועדות המקומיות
לאחר שתבצעו את סקר השוק, נסו לברר אחר גורמים נוספים אשר עשויים להשפיע על העסקה. בוועדות המקומיות תוכלו למצוא מידע אמין על זכויות בניה קיימות או עתידיות. לעיתים הוועדה המקומית תקדם תכניות בניין עיר אשר יגדילו את זכויות הבניה וישפיעו כך על שווי הנכס. כמו כן, אתם תמצאו שמשתלם לעיין בתיק הבניין בעירייה משום שכך תוכלו לוודא שהנכס נבנה כדין וקיימים היתרי בניה מאושרים כחוק שכן ישנם מקרים שמוכרים מחסן כדירה, או דירת 3 חדרים שבמקור הייתה דירת 2 חדרים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

נסח טאבו
את בדיקת נסח הטאבו אתם יכולים לעשות בקלות באינטרנט ובמחיר מוזל. אין לזלזל בבדיקה שכזו משום שדירה שרישומה טרם הוסדר בטאבו, שווה פחות מדירה שרישומה מוסדר. כמו-כן בדיקה שכזו יכולה לגלות גם שיעבוד או עיקול של הנכס שלא ניתן להתגבר עליהם באמצעות עו"ד טוב. מצבים כגון אלה יכולים להוריד את מחיר הדירה ב-10 אחוזים לפחות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מצבה הפיזי של הדירה וסביבתה
ערכה של דירה ישנה ומוזנחת, אשר זקוקה לשיפוץ תהיה כמובן, נמוכה מזו של דירה חדשה או משופצת. במקרים כגון אלה חשוב לבצע לא רק בדיקה חיצונית, אלא לדרוש לבצע בדיקה פנימית ולוודא את כשירות הצנרת, החשמל ועוד. מצבו הפיסי של הבניין יכול גם הוא להשפיע על ערכה של הדירה שכן שכונה מוזנחת, עם תשתיות ושירותים לא מטוופחים יוזילו את מחיר הדירה לעומת שכונה מטופחת, שלידה ישנם בתי ספר וגני ילדים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlkan לחצו כאן

תוספות לדירה
ישנם תוספות מיוחדות שיעלו או יורידו את ערכה של הדירה בה אתם מעוניינים. מרפסת שמש, וכזו שגם משקיפה לנוף פתוח, יכולה העלות את ערכה של הדירה בכ-5 אחוזים לפחות וחניה או מחסן, תמיד יוסיפו למחיר הדירה. התוספת יכולה להיות משמעותית אם מדובר באזורים הסובלים ממצוקת חניה כמו תל אביב. עוד טיפו קטנטן, חניה מקורה שווה יותר מחניה פתוחה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות