חפש ב:

האם המשנה ליועץ המשפטי מעכב את פתרונות משבר הדיור?

כשהממשלה חושבת על עוד ועוד פתרונות מרימי גבה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אין ברירה אלא לעצור את התכוניות הרבות שנראות ככאלה שנועדו אך ורק לפאר את מגישיהם ולא לתת פתרון אמיתי.

צוות בנק נדל"ן|14.6.2016|14:36|1229 צפיות

כשמשבר הדיור החריף בשנים האחרונות, מצא עצמו המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ, במשרד המשפטים כגורם מרכזי בצמתים השונות כאשר היה צריח לבצע הכרעה כשלהי בענף הנדל"ן ולרוב הואשם בכעך שהוא מעכבר פתרונות שונים שהח"כים מעוניינים לקדם. כך למעשה עיכב קמיניץ הרחבת הזכויות בתמ"א 38, דיור בר-השגה בערים, הסדרת עבירות הבנייה ועוד. לטענתם של אנשי משרד המשפטים בכל פתרון שכזה, אשר מוצע ע"י המשרד הביצועי, ישנו הצורך לבדוק את הגבולות המשפטיים וכשאר יש חשד לפגיעה בחוק, משנה מעכב את הבאת הפתרון לאישורו הסופי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



שינויים שנעשו במסגרת תמ"א 38 והתחדשות עירונית
כך קרה במקרה של התחדשות עירונית כשהממשלה החליטה על מהלכי תכנון ושיווק מהירים, על חשבון הליך מסודר בוועדות התכנון הרגילות. לצורך עניין הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל)  יכולה בכוחה לדלג על השלבים התכנוניים כך שהזכויות תכנוניות נפגעות. לעומת זאת,ישנו גורם שיכול לזרז את תהליך הבנייה וכל להגדיל את היצע הדירות החדשות מקבלן שיוזילו מכירים ולכן מדובר בפגיעה במינימום הנדרש. כמו כן, קיום, כדי לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית היזם יכול לקבל הסכמה של 80 אחוז מהדיירים כדי להוציא לפועל פרויקט של פינוי בינוי, גם במידה וה-20 אחוזים אינם מעוניינים להשתתף בפרויקט. לעומת זאת צצו תופעות כגון לחץ גדול מדי לעסקאות, לא רק ע"י גורמים הלא מקצועיים, בהם מטפלת הצעת החוק נגד המאכערים, אלא דווקא גורמים מקצועיים, המייצרים לחץ לא הוגן לביצוע עסקאות.

עצירה של יוזמות מקומיות לדיור בר-השגה
בדיור בר השגה, הוחלט במשרד המשפטים לייצר פלטפורמה משפטית שתאשר את היוזמות המקומיות של השלטונות בערים. אם העיריות מוכנות למכור קרקע בפחות ממחיר השוק, ישנה חובה שהדבר יעשה דרך פלטפורמה שכזו שתפקח נגד שחיטויות. כלומר, ישנה חשיבות לעדיפות של תושבי העיר על קרקע שנמסרה לטובת התושבים, אך לא ניתן להציג את הקרקע בכרז שמיועד רק לתושבי עיר מסויימת. לשם כך אפשר לעזור במתן היתרים לשכונות, בהובלת התחדשות עירונית. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שת"פ מלא בחוקים שלא יפגעו בזכויות יסוד
בסופו של דבר, אין למשרדים ברירה אלא לשתף פעולה, גם בצורה במשפטית שכן היועץ המשפטי לממשלה חייב להיות חלק מהמערכה הזאת. יש מקומות בהם אפשר לשנות את החוק כיוון שישראל נמצא במצב חירום נדל"ני שחייב לקבל פיתרון מהיר, אך ישנם מקומות שבהם אי-אפשר לבצע כל מה שניתן כיוון שאז ישנו חשש מרכזי לשחיטות. גם בלחימה יש כללים ואי אפשר להתגבר על זכויות קנייניות ותכנוניות, ולהגיד שהכל מותר כי אנחנו במלחמה. במשרד המשפטים ממשיכים לטעון כי הם משתפים פעולה עם כל המשרדים הביצועיים, ומנסים לממש משפטית את הבקשות שלהם, אך אין זה אומר שניתן לסתור חקיקה וזכויות יסוד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות