חפש ב:

הלמ"ס מציג ירידה בביקוש של דירות חדשות מינואר - אפריל

ירידות משמעותיות בשיעורים של כ-30 אחוזים במכירת דירות חדשות באזורי ירושלים והדרום. אם זאת בת"א על מספר הדירות החדשות שנמכרו ב-50 אחוזים וביו"ש נרשמו עליות של 100 אחוזים.

צוות בנק נדל"ן|9.6.2016|17:18|1745 צפיות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) הציגה היום (ה') כי בחודש אפריל נרשמו ירידות במספר הדירות החדשות שנמכרו מקבלנים ברחבי הארץ. לפי נתוני הלמ"ס, בחודש אפריל נמכרו כ-2,500 דירות חדשות בישראל, ירידה של כ-14 אחוזים במכירת הדירות של הקבלנים בהשוואה לחודש הקודם שבו נמכרו כ-3,900 דירות וירידה של 6 אחוזים בהשוואה לחודש אפריל של השנה שעברה, אז נמכרו כ-2,650 דירות. אומנם באפריל האחרון חל חג הפסח על ימי עבודה רבים, ההטייה נעשה גם בשנה שעברה ולכן נעשה חישוב המכליל את ימי העבודה בשילוב החגים.



במחוזות חיפה, ירושלים והדרום ישנם ירידות במכירת דירות חדשות מ-30 ועד 50 אחוזים
לפי הנתונים, פילוח החלוקה למחוזות מעלה שבמחוז חיפה נרשמו הצניחות הגבוהות ביותר במכירת הדירות, בשיעור של 49 אחוזים, לעומת החודש הקודם, כאשר בחודש זה נמכרו 298 דירות לעומת 572 בחודש שקדם לו. ירידות משמעותיות נוספות נרשמו גם במחוזות ירושלים והדרום, בשיעורים של כ-30 אחוזים בשני המחוזות. גם מחוז מרכז סבל מירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו, כשמספר המכירות ירד בכ-12 אחוזים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

דווקא במחוז ת"א ויו"ש ישנה עלייה במכירת דירות חדשות
לעומת זאת, במחוזות ת"א ויו"ש, נרשמו דווקא עליות משמעותיות במכירת הדירות החדשות, כשבמחוז ת"א נרשמו עליות של מספר הדירות שנמכרו בכ-50 אחוזים. בחודש אפריל האחרון נמכרו כ-550 דירות לעומת 368 בחודש הקודם. ביו"ש נמכרו בחודש אפריל 88 דירות חדשות לעומת 43 בחודש שקדם לו, ומדובר למעשה בזינוק משמעותי של למעלה מ-100 אחוזים. מחוז צפון נותר ללא שינוי משמעותי כאש מספר הדירות החדשות שנמכרו באפריל, לעומת החודש הקודם, עמד על כ-0.5 אחוזים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

למחיר למשתכן יש השפעה על קצב מכירת הדירות, אך נשאלת השאלה האם בסוף התוכנית תתבצע משיכה הפוכה
בקשר לשאלה "האם לתכנית מחיר למשתכן יש השפעה על מכירת דירות חדשות מקבלנים ברחבי הארץ?", עדיין מוקדם לקבל תשובה חד-משמעית, אך הנתונים מראים כי באזורים בהן אין פרויקטים של מחיר למשתכן יש עלייה במכירת דירות חדשות מקבלן לעומת האזורים בהן כן ישנם פרויקטים אלה, כנראה בשל העובדה שישנם אלפי תושבים שמחכים לראות אם הם זכו בדירה במסגרת התוכנית. אך כשם שיש סימן להתקדמות, ישנה גם הסכנה שבסופו של דבר אלפי המאוכזבים שלא יזכו להיכלל בפרויקט מכיר למשתכן, יציפו את השוק כשהמכרזים יסתיימו וכך יאזנו את הירידה המוקדמת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות