חפש ב:

בקרוב רוכשי דירות לא ישלמו לעו"ד של הקבלן

משרד הבינוי והשיכון מקדם את השינויים בחוק המכר ובקרוב חברות הבנייה לא יגבו מהרוכשים את שכר הטרחה של עורכי הדין שלהן, ומנגד לא יידרשו להעמיד ערבות למרכיב המע"מ במחיר הדירה.

צוות בנק נדל"ן|9.6.2016|13:4|1494 צפיות

משרד השיכון והבינוי מקדם שינויים בחוק המכר במטרה למנוע מחברות הבנייה לגבות מלקוחותיהן שכר טרחה עבור העו"ד שלהן, כפי שנעשה היום. בתמורה לשינוי זה, הקבלנים יוכלו לחסוך את הצורך להעמיד לרוכש ערבות בנקאית בעבור המע"מ במחיר הדירה, כשבמקום זאת, המדינה תספק קרן מיוחדת שמטרתה לשמור על כספי הרוכשים. מהלך זה יוכל לחסוך לקבלנים עשרות מיליוני שקלים, וישחרר מעל ל־6 מיליארד ש"ח אשראי בנקאי לשוק הנדל"ן. המהלך החל עוד באוגוסט 2015, כשהוא מתכונן לעלות בקריאה שלישית עד סוף מושב הקיץ של הכנסת באוגוסט.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הרוכשים לא שילמו את שכר הטרחה והחברות לא יעמידו ערבות למרכיב המע"מ
כיום, שוק הנדל"ן מתנהל כשהרוכשים נאלצים לשלם לעו"ד של הקבלן בעבור רישום הנכס בטאבו, ומקבלים חשבונית על סך המוגבל עד 5,000 ש"ח. במשרדי השיכון והבינוי מעוניינים לבטל את הסיטואציה בה רוכשים משלמים עבור עו"ד שאינו משרתת את מטרתם, אלא עובד עבור הקבלנים, אך בצורה זו, נוצרת מראית עין כי העו"ד גם משרת את הרוכשים עצמם. הדבר הגורם לרוכשים רבים לוותר על השכרה של עו"ד מטעמם שידאג לאינטרסים שלהם. נציגי המשרד מסבירים כי דירה רשומה בטאבו הינה מוצר שהקבלן צריך לספק ללקוח, ואין לגבות סכום נפרד בעבור באותה צורה שלא מפרידים את מחיר הריצוף או האדריכל. 

עוד 6.5 מיליארד ש"ח לענף הבנייה
עידכונים נוספים בחוק כוללים שינויים שמתוכננים לשחרר את האשראי הבנקאי בשוק הבנייה בכך שחברות הבנייה והקבלנים לא יצטרכו להעמיד ערבות למרכיב המע"מ. עד עתה החוק וחייב את חברות הבנייה להבטיח את כספי הרוכשים, כדי למנוע מצב שבו החברה קורסת והם נותרים בלי דירה ובלי כסף. במקום החברות המדינה תקים קרן ממשלתית שמטרתה לוודא שרוכשי דירות חדשות יקבלו החזר על מרכיב המע"מ, במקרה שחברת הבנייה קורסת. היתרון הבולט של שינוי זה הוא שיחרור 6.5 מיליארד ש"ח למטרות מימון התחלות בנייה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שקיפות מול הרוכש
מעתה, חברות הבנייה יאלצו לספק לרוכשים מידע על כל שינוי שמתוכנן להתבצע במפרט הדירה או הבניין במהלך הבנייה, ותוטל עליהן חובה לספק מידע על תוכניות במגרשים סמוכים. תיקון זה נועד לעצור מקרים בהם הדיירים מגלים שמספר הדירות בבניין גדל או שמול ביתם הוקם מבנה לא רצוי. ברגע ששינוי החוק יעבור בקריאה שלישית על החברות ייאסר באופן מוחלט למכור דירות בקרקע שטרם אושרה בה תוכנית בנייה.  ובמידה ויש סיטואציה שכזו, הקבלן יוכל למכור את הדירה אולם יתבקש לנקוב במועד שבו יתקבל ההיתר, כך שאם החברה לא תשיג את ההיתר במועד שנקבע, הרוכש יוכל לבטל את העסקה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות