חפש ב:

איך לבחור פרויקט תמ"א 38

בשנים האחרונות קיימת קפיצת מדרגה משמעותית בפרוייקטים של תמ"א 38. לפעמים קשה לדעת אם זה נעשה רק לשם שידרוג הבניין או למטרתה המקורית להגנתו של הבניין מרעידות אדמה. אך כיצד תוכלו לבחור את הפרויקט הנכון שגם יספק לכם הגנה על הנכס ויוביל לצמיחה של ההשקעה?

אורון איצקוביץ'|21.9.2015|15:23|2826 צפיות
בעבר, רוכשים רבים היו קונים דירה הרוסה, משפצים אותה ומוכרים (או משכירים) כדי לזכות ברווח ההשקעה. אך כיום, בזכות פרויקטים רבים של שיפוצי בניינים, זוכים משקיעים באפשרות להשקיע בדירה שמכירה יכול גם להכפיל עצמו לאחר השיפוץ הנכסף. אך לשם כך החיפוש צריך להיות הרבה יותר מדויק שכן מדובר פה בבניין שעדיין לא קיבל את האישורים הסופיים לתמ"א ולכן, בבדיקה לא נכונה, עלול המשקיע לקבל דירה או בניין, שאינו מאושר לבנייה ולהפסיד את ערכו. 

לעמוד חברות בנייה באתר Banknadlan לחצו כאן


זיהוי הבניין הנכון לתמ"א
תחילה תמיד עדיף להתמקד בבניינים נמוכים עם מעט דיירים משום שהפוטנציאל העיקרי הוא להגדלה של מספר הדירות ובנייה של קומה חדשה וכמות מצומצמת של דיירים משמעותה פחות דעות שעלולות לעקבאת התקדמות הפרויקט. נוסף לאלו, בניינים ללא מעלית, בניינים מוזנחים ובניינים שבסביבתם החלו שיפוצי תמ"א, הם עוד אופציות עם סיכויים גבוהים לקבלת אישורי התמ"א שכן הפוטנציאל כאן הוא שידרוגו של הבניין שיוביל לשדרוגו של ערך הנכס.

הדיירים
לדיירי הבניין יש כוח מאוד חשוב בהתקדמותו של הפרויקט שכן ללא אישורם וחתימתם, הקבלן לא יוכל להתקדם עם הפרויקט וחשוב להכיר את הנוגעים בדבר ולראות אם דיירים אלו עלולים לעכב את הפרויקט לטובתם האישית. דרך הפעולה העדיפה היא ליזום שיחה עם ועד הבניין ולהכיר את כל דייריו כדי להבין מול מי מתמודדים.

ערך התשואה של הדירה
עם השנים אזרחי ישראל הבינו את הפוטנציאל של פרויקט התמא וכשרוכשים מתעניינים בפרויקטים של תמ"א להשקעה, המכירים יחלו לעלות. אותם דיירים שמוכנים למכור את הדירה מודעים לעובדה שערכה של הדירה עומד לעלות ולכן חשוב לדעת עם ההצעה שנותן מוכר הדירה, לא תפגע בערך התשואה של הדירה לאחר מכן. חשוב לוודא היטב מה יהיה ערכה של הדירה ולפי כך לחשב מה הגבול האדום שלכם כרוכשים וכמה תהיו מוכנים לשלם כך שהרכישה לא תפגע בכם ותגלו שערכה החדש של הדירה לא מספק אתכם. האפשרות המוצלחת מן הסתם היא קנייה של דירה בכ-50% פחות מערכה הסופי לאחר השיפוץ.



לסיכום, חשוב לוודא את כל סיכומי המחיר על החוזה, כך שתחילת התמ"א לא תחל לפני שהכל סוכם ושווידיתם מה יהיה ערכה העתידי של הדירה. בהשקעה שכזו מדובר בראייה לרחוק ובניתוח נכון של הנכס.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות