חפש ב:

הממשלה יוזמת רפורמה לשינוי שיטת חישוב הארנונה

במהלך דיון בוועדת הכספים נאמר כי משרדי האוצר והפנים מגבשים רפורמה לשינוי בשיטת חישוב הארנונה, על מנת לייצר מודל שיוויוני יותר. נציג התעשיינים טעןכי השיטה החדשה תעמיס על כל המגזרים תוספת של 465 מיליון ש"ח.

צוות בנק נדל"ן|8.6.2016|16:37|1532 צפיות

ממשלת ישראל מבקשת ליזום רפורמות חדשות לשינוי שיטת חישוב הארנונה בכוונה לחסל עיוותים הקיימים בין היישובים ובין התושבים בכל יישוב. לפי הדיון בוועידת הכספים שנערך אתמול (ג') הסבירו כי צוותים של משרדי האוצר והפנים מגבשים מודל חדש לחישוב אחיד ומאוזן שלא יפגע בתושבים וביציבות הרשויות המקומיות. הצוותים הוקמו בהנחיית שר הפנים אריה דרעי והודגש כי משרדי הממשלה יחייבו את כלל המתקנים והמשרדים הנמצאים תחת אחריותם לשלם את מלוא הארנונה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



שינוי בחישוב הנחות הארנונה בערי עולים
יחד עם השינויים המתוכננים, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר הציג את הביטול המתוכנן של מעמד 'ערי העולים', הקיים משנות ה-50 ונועד לפצות ערים קולטות עלייה, בכך שרק בערים אלו חויבו משרדי ומתקני הממשלה לשלם את מלוא הארנונה כדי לממן את הוצאות הקליטה. לאחר שהוחלט  ע"י היועץ המשפטי לממשלה הקודם כי מדובר ב"הסדר ארכאי" שפוגע ברשויות שקלטו עלייה ולא זכו שיהיו בהן מתקנים ממשלתיים.

לעמוד הפרויקט עדן טאוור בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

במשרד הפנים עדיין לא מוכנים לבטל את מעמד ערי העולים
אך למרות זאת, במשרד הפנים החליטו שלא ראוי לבטל אותו באחת, אלא בצורה חלקית, כך שלא תהיה חריגה במפת הארנונה לטובת המדינה שתהנה מהנחות עד ל-35%. אך מצד שני, העלאת הארנונה למשרדי הממשלה ל-100% תיצור קרן בסך של 800 מיליון ש"ח אותם יהיה אפשר לחלק לערים שממשיכות לקלוט עליה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, הסביר כי במידה וההסדר החדש לא יוגש לאישור הוועדה, זו תעגן אותו בחוק ההסדרים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט עדן המושבה הקטנה בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

חברי הוועדה תקפו את העדכון האוטומטי 
הוועדה דנה גם בהצעות של הח"כים רועי פולקמן (כולנו) ויעקב פרי (יש עתיד) שבחרו לתקוף את מנגנון עדכון הארנונה שפועל בצורה אוטומטית ואחידה, וביקשו למצוא חלופות שיחייבו את כל היישובים, במקום חישוב עצמאי בכל רשות מקומית. יו"ר מרכז השלטון המקומי טען שהעדכון האוטומטי לא מכסה את עליות השכר וצריך לגשר על הפערים. מאיגוד לשכות המסחר טענו הסכמי השכר על הארנונה היא גדולה בעשרות מונים מעליית המדד וכי בעשור האחרון עלתה הארנונה ב-25% כשהמדד עלה רק ב-18.5%.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות