חפש ב:

אושר החוק לעידוד הקמת מלונות

לאחד דיון סוער במיוחד בוועדת הפנים, אושרה הצעת החוק של שר התיירות יריב לוין שנועדה לעודד בניית בתי מלון חדשים והרחבת מלונות קיימים, ע"י הכרה בבתי מלון כתשתית לאומית. ומה על החופים?

צוות בנק נדל"ן|8.6.2016|15:39|1916 צפיות

היום (יום ד') אושרה סופית הצעת החוק של שר התיירות, יריב לוין, ע"י ועדת הפנים והגנת הסביבה שתאשר את תיקון 106 בחוק התכנון והבנייה.  ההחלטה, שעוד צפויה לעבור בכנסהת בקריאה שנייה ושלישית תכריז למעשה על בתי המלון כתשתית לאומית וכך תעודד בניית בתי מלון חדשים ותרחיב את הקיימים ע"י הקלה על הליכי התכנון שלהם. החוק קובע בנוסף כי יינתנו תמריצים ליזמים שיבקשו להקים מלונות עם מתן אפשרות לכלול בתוכנית גם 20% בנייה למגורים. יצוין כי גופים ירוקים וארגוני סביבה יצאו נגד הצעת החוק האמורה בחשש לפגיעה בחופי ישראל לטובת מגורי יוקרה ומלונות שישתלטו על החופים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



במהלך הדיון הורחקו מתנגדים מאולם הישיבה
הדיון שהתקיים היום בכנסת, היה סוער במיוחד ובמהלכו הוציא יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, אורחים וחברי כנסת מהאולם, דחה את ההתנגדות שהוגשה ולבסוף אישר סופית את הצעת החוק. ההתנגדויות הוגשו ע"י ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) וח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) שקראו ל"סכנה לדמוקרטיה וסכנת שחיתות" משום שהחוק קובע כי מעתה עסקים פרטיים יכולים להיות תשתיות לאומיות, כך שעפ"י נוסח החוק החדש, יוכלו בעלי הכוח לקדם עסקים של מקורבים כגון קזינו ומגדלים בהליכי בזק שיעקפו את מערכת התכנון.

לעמוד הפרויקט יחידות סטודיו באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

ח"כ אמסלם טעון כי התוכניות יאולצו לעבור את אישור הוועדה לשמירה על סביבה חופית
ח"כ אמסלם, יו"ר הוועדה, התייחס לפרסומים בנוגע לאישור הצעת החוק וטען שמתנהל נגד הממשלה מסע שיסוי שקרי. עוד אמר כי השר לוין רוצה לקדם מלונאות, ולא מדובר על בנייה ברצועת החוף. תומר רוזנר, היועץ המשפטי של ועדת הפנים, הוסיף לדבריו של אמסלם והסביר שעפ"י הצעת החוק, התוכניות יאולצו לעבור את אישור הוועדה לשמירה על סביבה חופית. לבסוף, שר התיירות לוין הגיב לטענות המתנגדים "אתם לא רוצים תיירות? אם אתם רוצים תיירים, באיזה מלון הם ישוכנו? תארחו אותם בבתים שלכם?".

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מבחינת המתנגדים הסכנה היא לבניית פרויקטים מזורזים עבור מקורבים של הח"כים ומקבלי ההחלטות
המתנגדים הבולטים ח"כ תמר זנדברג ממרצ שהזכירה את הנסיגה בהגנה על החופים שמבוצעת גם בתכונית המתאר הארצית שאושרה ע"י משרד האוצר וכעת המדינה סוללת את דרך המלך ליזמים שיוכלו לנצל את החוק לבניית מגורי יוקרה על החוף. איתה עמד עו"ד אלי בן-ארי מארגון אדם טבע שהזכיר כי הוות"ל מאשרת תוכניות כמות שהן ולא בחרה ולא פעם אחת להגן על הסביבה. בעבר מגדלי חוף הכרמל אושרו לבנייה של מלונאות ולבסוף אוישו למגורים. כך גם קרה בחוף נתניה ובתל-אביב כשהותרו בנייה למלונאות שלבסוף אוישו למגורים. האם מדובר כאן על חזרה לשגיאות העבר? והאם שווה יהיה לקחת את הסיכון שלא יהיה אפשר לחזור ממנו? נאלץ להמתין ולראות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות