חפש ב:

פקק התמ"א 38 בדרך להתשחרר

לאחר שעברו כשמונה חודשים מאז חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, הסדרת זכויות הבנייה בתמ"א 38 תעלה לדיון כדי לפתור את תלונות הקבלנים הטוענים שכעת פרויקטים רבים אינם כלכליים מספיק.

צוות בנק נדל"ן|8.6.2016|14:30|1919 צפיות

באוקטובר 2015 הציג היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, את חוות הדעת בתחום ההתחדשות העירונית בכלל ובשוק התמ"א 38 בפרט. מאז, נעצרו פרויקטים רבים שכבר יצאו לדרך וכאלה שהיו בתחילת דרכם, במסלולי השוק של תמ"א 38 הקשורים להריסה ובנייה מחדש, אך בעוד כחודש תופקד תוכנית חדשה המיועדת לאישור סופי ואמורה לפתור את התסבוכת.

לעמוד הפרויקט עוזיאל 39 בר"ג באתר BankNadlan לחצו כאן



יזמים וקבלנים השביתו פרויקטים לאחר חוות הדעת של היועמ"ש
חוות הדעת של היועמ"ש, וינשטיין, ניתנה במסגרת תגובת המדינה לעתירה שהוגשה ע"י תושבים בגבעתיים שפעלו נגד פרויקט תמ"א שנעשה בשכונתם. דעתו של היועמ"ש פסלה למעשה 'פרשנות מרחיבה' שהייתה מקובלת עד אותו היום על מוסדות התכנון בכל הקשור למתן זכויות בנייה, אך היועץ המשפטי קבע כי הזכויות שניתנו אינן מוצדקות ומפליגות באישורן. ניתן לציין שבעקבות החלטה זו התחוללה סערה רבה בקרב החברות והיזמים שטענו שהחלטה זו פוגעת ברווחיותם ומאותו הרגע הושבתו פרויקטים רבים בכל מיני שלבי תיכנון וביצוע, שהשאירו את הדיירים לעמוד מול עבודה שנעצרה.

לעמוד הפרויקט עין שמש בגני תקווה באתר BankNadlanb לחצו כאן

בעוד כחודש יאושרו התיקונים שיקבעו סופית את היתרי הבנייה
על מנת לפתור את המחלוקת הסבוכה, גיבשה המועצה הארצית לתכנון, תיקון לתמ"א 38 המנסה להגדיר מחדש ובאופן מוחלט, מהם זכויות הבנייה אשר יינתנו ליזמים במסלולי הריסה ובנייה מחדש. התיקון החדש אומנם הופקד כבר בדצמבר 2015, אך הייתה חובה משפטית לעבור הליך לשמיעת התנגדויות ומונה חוקר שיבחן את 50 ההתנגדויות שהוגשו מטעם רשויות מקומיות, התאחדות בוני הארץ, לשכת השמאים ומשרד הכלכלה. ל"בנק נדל"ן" התגלה שהחוקר, האדריכל פרופ' דמיטרי מזו, שכבר דן בעבר בתיקונים לתמ"א 38, הגיש את הדו"ח סופי למועצה הארצית לתכנון.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שינויים נוספים במסלול תמ"א 38
כעת, בעוד כחודש ועפ"י מינהל התכנון, יתקיים דיון בעניין בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), כשבסיומו יגובשו ההמלצות אשר יועברו למועצה הארצית שצפויה לאשר אותן. השינויים הללו יצטרפו לגמה חדשה שנוצרה בקרב אזרחים שהצליחו לקדם תוכניות עירוניות לפינוי בינוי בבניין המגורים בו הם גרים ללא עזרת מתווך או יזם כלשהו. בנוסף ישנו התיקון השני שמעניק היתר לפינוי בינוי, כך שניתן להרוס את הבניין כליל ולבנותו חדש. התיקונים החדשים עשו פלאים בפיתרון הבעיות הביורוקרטיות והיטיבו עם הצדדים שיכלו לקדם את התוכניות צעד נוסף קדימה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות