חפש ב:

מה לעשות כשהקבלן מסרב לתקן את הנזילה?

ישנם מקרים בהם הדירה החדשה שקניתם תעלולה להגיע עם נזקים, סדקים, רטיבות וחוסר התאמה לתכניות. לרוב, בשלבים אלה יתחילו ניסיונות ההתחמקות של החברות, אך אלה הדברים שתוכלו לעשות כדאי להתמודד איתם.

צוות בנק נדל"ן|7.6.2016|16:50|1283 צפיות

כל אחד מאיתנו עלול להגיע למצב הזה, בו השקיע אדם את מיטב כספו כדי לרכוש את דירתו החדשה היישר מהקבלן, ולאחר כל תקופת ההמתנה הארוכה, הוא מגיע לנכס ומגלה בעיות קטנות שמתחילות לצוץ כגון סדקים בקירות, טפטופי מים ורטיבות, גשם חודר מהתקרה, עובש וטחב בחדר הילדים ולמעשה מספר דוגמאות לאי התאמות בין מה שהוצג לבין מה שבפועל. לצערו של אותו אדם, כעת יחל מסע ההתשה והניסיונות  הרבים של בעלי המקצוע והחברות להעביר את האשמה מזה לזה, בזמן שרוכש הדירה ייאלץ להיאבק על מנת לקבל את הפיצוי או שיזכה לקבל את התיקון שמגיע לו.



"שיטת מצליח"
ישנם קבלנים וחברות בנייה רבות המשתמשים בשיטה שמטרתה לפטור עצמן מתיקוני ליקויים אפשריים וכך לחסוך, על חשבון הרוכש, את כספי התיקונים. אותם קבלנים מעדיפים, לבצע תיקונים קוסמטיים בלבד אשר ירגיעו את הדיירים ולגרור את תהליכי הטיפול כדי להתיש את הדיירים על מנת שאלה יפנו לבעלי מקצוע מטעמם. תקווה נוספת היא שהתיקונים יספיקו בדיוק לתקופת האחריות וכשיגלו דיירי הנכס או הבניין שהתיקונים לא טובים, הקבלן כבר לא יהיה מחויב אליהם יותר ויכול ליהנות מהכסף שחסך. אך כשהדיירים מוותרים ובוחרים לפנות לבעלי מקצוע מטעמם, ברוב המקרים הם אינם מודעים להשלכות של צעד זה ולכך שהוא עלול לפגוע בהם באופן משמעותי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

להכריח את הקבלן לבצע תיקון שיישמר לשנים רבות
בהתאם לחוק המכר (דירות), הקבלן מחויב לתקופת אחריות בה עליו לפעול לתיקון מלא שלן כל ליקוי כלשהו וזאת על חשבונו בלבד, אלא, שברגע שהדיירים משתמשים בגורם חיצוני לבצע את תיקונים בדירה, האחריות על הקבלן פוקעת. משמעות הדבר היא שאם יידרשו תיקונים נוספים מעבר למה שתיקן המומחה החיצוני, הקבלן לא יהיה מחויב לתקנם. יתרה מכך, גם אם יתגלו ליקויים נוספים בדירה, הקבלן יוכל לסרב לתקנם במקרים מסוימים ולטעון כי הליקויים נבעו מעבודות אחרות אשר המומחה מטעם הדיירים ביצע בדירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הכללים שאסור לשכוח
לכן, כדי להכין את עצמכם למאבקים האפשריים הללו, יש להקפיד על מספר כללים חשובים כגון לא להזניח שום ליקוי וגם אם נראה מינורי, חשוב לדווח עליו לחברת הבנייה ולדרוש בדיקה מסודרת עם דו"ח מסכם. מחשבה נוספת שיש לתת עליה את הדעת, היא שישנם ליקויים שעלולים לפגוע באופן משמעותי בערכו של הנכס, כמו מקרי רטיבות קשים ועובש. כשאתם פונים אל הקבלן הקפידו לתת לו את האפשרות להציע תיקון בזמן קצוב ולדרוש מהקבלן קבלת דו"ח מסודר אודות הליקוי שהתגלה, מהן הבדיקות שנעשו ומה התוצאות שלהן. ולבסוף, חשוב לוודא שאתם מתעדים כל מפגש עם הקבלן או איש מטעמו במהלך התיקונים, זיהוי הליקויים ועבודות התיקון עצמן. כמו כן, שימרו על הקבלות של כל הוצאה שנגרמה לכם בגלל התיקונים ונהלו רשימה מסודרת של שעות וימי העבודה שהפסדתם בגלל היעדרות מהעבודה לצורך פיקוח על התיקונים שנעשו בבית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות