חפש ב:

ניצחון (זמני) לארגונים הירוקים במצפה נפתוח

תוכניות הותמ"ל בנוגע למצפםה נפתוח הופסקו וכעת הפרויקט שיקודם באזור יהיה זה של עיריית ירושלים להפיכת השמורה ליער קהילתי פתוח לרווחת תושבי ירושלים.

צוות בנק נדל"ן|2.6.2016|14:45|1339 צפיות

תוכניות הבנייה שתוכננו דרך הוותמ"ל, בזירוז מהיר במסגרת פרויקט מצפה-רמות, שתוכנן לקום בשמורת הטבע מצפה נפתוח נעצר. כעת תוכל העירייה לקדם דרך הוועדה המחוזית את התוכנית להפוך את האזור ליער קהילתי למטרות חינוך תרבות ומגורים של 1,400 דירות חדשות מקבלן. לפרויקט המקורי היו 10,000 הודעות להתנגדות קידום הפרויקט ועתה נותר לראות אם העירייה תקדם תוכנית שתשמור על ערכי הטבע וזכויותיהם של בעלי החיים, החיים בשמורה עוד מימי בראשית.



למעלה מ-10,000 התנגדויות עצרו את התקדמות הותמ"ל
לאחר הדיונים הסופיים, ומעל ל-10,000 התנגדויות של ארגונים ירוקים ותושבי האזור, הוחלט בותמ"ל, כי תוכניות הבנייה במורדות רמות-מצפה נפתוח, יועברו ממנה וכי עבודת החוקר המיוחד, תופסק באופן מיידי. משמעות הדבר, הפרויקט שתוכנן יוחלף בפרויקט שתוכנן ע"י עיריית ירושלים וייבדק בוועדה המחוזית, שם תוכל עיריית ירושלים לקדם את תוכניתה להפיכת האזור ליער קהילתי כשטח פתוח לרווחת תושבי ירושלים.

לפרויקטים באזור ירושלים והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

עיריית ירושלים מקדמת פרויקט להפיכת האזור ליער קהילתי פתוח
שורה ארוכה של גופים ממשלתיים, כמו החברה להגנת הטבע, קק"ל, תושבי רמות, מגמה ירוקה, תנו לחיות לחיות ועוד, התאחדו יחד במאבק למען שמירת מצפה נפתוח ולאחר התוצאה הסופית, בחברה להגנת הטבע בירכו על ההחלטה. לטענתם, הוכח כי הוותמ"ל אינה מסוגלת לטפל בתוכניות מורכבות. כעת הם קוראים לוועדה המחוזית ירושלים, לקדם את התוכנית של עיריית ירושלים, להקים במקום פארק טבע עירוני לאתר הטבע החשוב והערכי ביותר בירושלים. גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בירך על ההחלטה והסביר שהותמ"ל קידמו את התוכנית שלהם מעל לראשם של אזרחי והעומדים בראשות העיר וכנגד עמדתם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כעת נותר להמתין לקבלת המפרט המדויק של התוכנית הירושלמית וכיצד הוא ישפיע על בעלי החיים באזור
נציין כי כחלק מההתנגדויות, הציגו הארגונים השונים למעלה מ-60 אלף עתודות קרקע אחרונות, שניתן לבנות בהם למעלה מ-34 אלף דירות חדשות באזורים שאינם שנויים במחלוקת בשכונות הקיימות, במקום מספר קטן של דירות על שטחים ירוקים ונדירים. עתה הארגונים והעירייה טוענים כי יוכלו להשאיר יותר צעירים בעיר מבלי לפגוע בשטחים ירוקים וייחודיים של העיר. אך לפני החגיגות הסופיות של הארגונים הירוקים, עליהם להמתין להחלטת הועדה המקומית בקשר לפרויקט הירושלמי ומה מתכננת העירייה לבנות באזור והאם גם תוכנית זו עלולה לפגוע במרקם החיים של בעלי החיות באזור.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות